|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۴
کد خبر: ۱۴۲۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۰
نیروهای دریای کره جنوبی، ژاپن و آمریکا از امروز رزمایش سه جانبه ای را با هدف مقابله با آنچه تهدیدهای هسته ای کره شمالی عنوان شده، آغاز کردند.
 نیروهای دریای کره جنوبی، ژاپن و آمریکا از امروز رزمایش سه جانبه ای را با هدف مقابله با آنچه تهدیدهای هسته ای کره شمالی عنوان شده، آغاز کردند.

این سه کشور همچنین اعلام کردند که از انتشار اخبار مربوط به آمادگی کره شمالی برای پرتاب یک فروند موشک بالستیک قاره پیما موسوم به «آی سی بی ام» نگرانند و این رزمایش می تواند به نوعی مقابله با چنین تحرکاتی باشد.منابع خبری منطقه دیروز از سوار شدن دو فروند موشک بالستیک قاره پیمای کره شمالی بر روی سکوهای پرتاب متحرک و احتمال انجام آزمایش جدید این کشور خبر داده بودند.

به همین سبب بسیاری بر این باورند که کره جنوبی، آمریکا و ژاپن می خواهند با برگزاری این رزمایش در آبهای منطقه آمادگی خود را برای مهار این برنامه و هدف قرار دادن این موشک ها افزایش دهند.یونهاپ خبرگزاری کره جنوبی امروز گزارش کرد که ناوشکن های «آجیس» هر سه کشور قرار است برای سه روز تمریناتی انجام دهند که مختص تمرکز بر هدف قرار دادن موشک های پرتابی از جانب کره شمالی است.

این سومین بار در یک سال گذشته و اولین تمرینات مشترک نیروهای دریایی سه کشور در سال ۲۰۱۷ میلادی به حساب می آید.نیروهای دریایی کشورهای یاد شده پیش از این نیز در جریان پرتاب های موشکی بالستیک کره شمالی در سال ۲۰۱۶ میلادی در ماه های ژوئن و نوامبر (تیر و آبان) دو بار تمرینات مشابه برگزار کرده اند.

این رزمایش از هر لحاظ دارای اهمیت است، زیرا از یک طرف کره شمالی خود را آماده پرتاب موشک بالستیک قاره پیما معرفی کرده است و از سوی دیگر دونالد ترامپ رییس جمهور منتخب آمریکا از امروز به طور رسمی قدرت را در این کشور در اختیار می گیرد.

کره جنوبی و آمریکا از ماه اکتبر (مهر- آبان) سال گذشته در جریان مذاکرات امنیتی وزیران دفاع دو کشور اعلام کردند که از این پس در رزمایش های مشترک خود با ژاپن همکاری بیشتری خواهند داشت و نیروهای دریایی سه کشور رزمایش ها و تمرینات مشترک در آبهای شبه جزیره کره، منطقه آسیا و اقیانوس آرام برگزار خواهند کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین