|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۱۴۲۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
«دونالد ترامپ» پس از یک رقابت سنگین انتخاباتی و حواشی بعد از آن در نهایت روز جمعه به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا سوگند یاد می کند.
 «دونالد ترامپ» پس از یک رقابت سنگین انتخاباتی و حواشی بعد از آن در نهایت روز جمعه به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا سوگند یاد می کند.
 
تارنمای خبری پولیتیکو نوشت: مراسم سوگند ترامپ روز جمعه از ساعت 11 و 30 دقیقه صبح به وقت واشنگتن (00 : 20 به وقت تهران) آغاز خواهد شد.
 
بعد از اجرای موسیقی و برنامه های زمان بندی شده نخست، مایک پنس معاون ترامپ در حضور «کلارنس توماس» قاضی دیوان عالی آمریکا برای تصدی سمت معاونت ریاست جمهوری سوگند یاد می کند.
 
ترامپ هم پس از وقفه ای کوتاه در حضور «جان رابرتز» دیگر قاضی دیوان عالی آمریکا و رئییس این دیوان، سوگند یاد می کند و به صورت رسمی به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا معرفی می شود.
 
موعد سخنرانی ترامپ برای بعد از مراسم سوگند در نظر گرفته شده است. گفته می شود که متن سخنرانی رئیس جمهوری منتخب توسط «استفن میلر» مشاور ارشد او نوشته شده و انتظار می رود که ترامپ در این سخنرانی برنامه 100 روز نخست ریاست جمهوری خود را تشریح کند.
 
بعد از به اتمام رسیدن سخنرانی، ترامپ و معاونش «مایک پنس» در رژه مراسم تحلیف شرکت می کنند که برای ساعت سه بعد از ظهر به وقت محلی (23:30 به وقت تهران) در طول خیابان پنسیلوانیا به سمت کاخ سفید برنامه ریزی شده است.
 
به غیر از ترامپ و خانواده وی، باراک و میشل اوباما رئیس جمهوری و بانوی اول کنونی و همچنین جیمی کارتر و جورج دبلیو بوش (پسر) به ترتیب سی و نهمین و چهل و سومین رئیسان جمهوری آمریکا هم در این مراسم شرکت می کنند. یک سخنگوی جورج بوش پدر گفته که وی به علت بیماری نمی تواند در مراسم تحلیف حضور یابد.
 
بیل کلینتون چهل و دومین رئیس جمهوری آمریکا و هیلاری کلینتون نامزد رقیب ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری هم از جمله دیگر چهره هایی هستند که حضور آنها در مراسم روز جمعه قطعی شده است.
 
گروهی از نمایندگان مجلس آمریکا که شمار آنها به 50 نفر می رسد، گفته اند که در مراسم تحلیف ترامپ شرکت نمی کنند.
 
«باربارا لی» نماینده دمکرات از «اوکلند» کالیفرنیا درباره تصمیم خود برای تحریم مراسم سوگند ریاست جمهوری دونالد ترامپ می گوید : ترامپ پیش از پیروزی در انتخابات، کارزار تفرقه افکنانه ای در آمریکا به راه انداخت ؛ مقام زن را پایین آورد و خواستار ممنوعیت ورود مسلمان به خاک آمریکا و دیوار کشیدن بین مرز مشترک با مکزیک شد.
 
ترامپ اما در واکنش به این اقدام نمایندگان دمکرات مجلس نمایندگان گفته است که اهمیتی به تحریم ها نمی دهد.
 
نزدیکان رئیس جمهوری منتخب می گویند که وی بعد از مراسم تحلیف قصد دارد تا به سرعت چهار یا پنج دستور اجرایی صادر کند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین