|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۱۴۲۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۰
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در صورت پذیرش شرایط جمهوری اسلامی ایران اعزام حجاج برای انجام مناسک حج در سال آینده انجام می‌شود.
 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در صورت پذیرش شرایط جمهوری اسلامی ایران اعزام حجاج برای انجام مناسک حج در سال آینده انجام می‌شود.

سید رضا صالحی امیری در دیدار با آیت‌الله جوادی آملی از مراجع تقلید ضمن ابلاغ سلام ریاست جمهوری به این مرجع تقلید و تسلیت رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزود: بر اساس سیاست‌های فرهنگی دولت تدبیر و امید جلب رضایت مراجع تقلید و وحدت و انسجام در این حوزه با جدیت دنبال می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی راجع به سیاست متولیان قرآنی کشور افزود: حوزه‌های پراکنده‌ای که در امر فعالیت‌های قرآنی مشغول هستند با در نظر گرفتن نظرات کارشناسی و پرهیز از دولتی شدن، ساماندهی شده و دقت و توجه خاصی در زمینهٔ نظارت بر آنها انجام می‌شود.

امیری صالحی با اشاره به اهمیت مراجع تقلید در تصمیم‌گیری‌های این وزارتخانه خاطرنشان کرد: برای توسعه علوم فرهنگی و قرآنی در جامعه استفاده از نظرات مراجع و حوزه‌های علمیه از اهمیت خاصی برخوردار است و در همین ارتباط تلاش می‌کنیم ارتباط خود را با بیوت مراجع تقلید گسترش دهیم.

وی با تأکید بر توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای گسترش امر کتاب‌خوانی در کشور تصریح کرد: با توجه به حجم بسیار زیاد کتاب‌های پذیرش‌شده، دقت و توجه خاصی درزمینهٔ نظارت بر آنها انجام می‌شود تا ممیزی‌ها با بیشترین دقت و کمترین مشکل انجام گیرد و رسانه‌ها و مطبوعات نیز موردتوجه قرار می‌گیرند.

صالحی امیری با یادآوری توجه و سیاست نظام، بر برقراری حج و زیارت خانه خدا گفت: در صورت پذیرش شرایط جمهوری اسلامی اعزام حجاج برای انجام مناسک حج در سال آینده انجام می‌شود.

وی با اعلام تعداد 23 هزار کانون فرهنگی مساجد تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی مساجد توانسته‌اند 2 میلیون جوان را به‌سمت مساجد بازگردانده و باعث آشتی آنها با مساجد شده و چون حضور جوانان در مساجد آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد ما مشتاقانه به‌دنبال ایجاد آشتی میان جوانان و مساجد هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اهمیت سالم‌سازی فضای مجازی گفت: دولت طرح‌های مناسبی برای پالایش، صیانت و سالم‌سازی فضای مجازی از فسادها تدوین کرده که در این طرح نظرات حضرت‌عالی که فضای مجازی را فضای حقیقی می‌دانید موردتوجه قرار گرفته زیرا شما سرمایه ملت و دولت ما هستید و دولتمردان جمهوری اسلامی نسبت به وجود حضرت‌عالی علاقه قلبی دارند.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین