|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۱۴۲۲۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸
وزیر خارجه ایران روز پنجشنبه اعلام کرد که در خصوص تصمیمات رئیس‌جمهوری جدید آمریکا درباره برجام نگرانی ندارد و اگر تصمیم به لغو توافق هسته‌ای بگیرد، ایران هم گزینه‌هایی دارد.
 وزیر خارجه ایران روز پنجشنبه اعلام کرد که در خصوص تصمیمات رئیس‌جمهوری جدید آمریکا درباره برجام نگرانی ندارد و اگر تصمیم به لغو توافق هسته‌ای بگیرد، ایران هم گزینه‌هایی دارد.

«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران روز پنجشنبه (امروز) اعلام کرد که ایران هیچ نگرانی از تصمیم رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در خصوص لغو برجام ندارد و تأکید کرد که اگر «دونالد ترامپ» برجام را لغو کند، ایران هم گزینه‌هایی دارد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد، ظریف در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست «کوالالامپور» در خصوص تصمیم دولت جدید آمریکا درباره برجام گفت: «او هر اقدامی که درباره توافق هسته‌ای انجام ندهد، ما نگرانی نداریم، زیرا ما گزینه‌های خود را داریم».

وی ادامه داد: «اما ما معتقدیم که به نفع همه است که به این توافق پایبند باشند. مهم‌تر آنکه، این یک توافق بین‌المللی است. این یک توافق دوجانبه بین ایران و آمریکا نیست».

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در پاسخ به این سؤال که ایران چه اقداماتی برای عقب‌نشینی دولت ترامپ از برجام تعبیه کرده است، گفت: «رئیس‌جمهور ترامپ شگفت‌زده شدن را دوست دارد و ما نیز او را شگفت‌زده خواهیم کرد».

ترامپ که فردا رسماً به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا سوگند یاد می‌کند، به شدت از برجام انتقاد کرده است و در حین مبارزات انتخاباتی خود متعهد شده بود که یا از برجام عقب‌نشینی کند یا اینکه مجدداً وارد مذاکره شود.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، سازمان ملل، اتحادیه اروپا و دیگر بازیگران کلیدی توافق هسته‌ای از مواضع ایران حمایت کرده اند و در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل اعلام کردند که این توافق کارآمد است و به منظور جلوگیری ایران از گسترش و توسعه سلاح‌های هسته‌ای باید حفظ شود.

منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین