|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۵
کد خبر: ۱۴۲۱۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸
سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اعلام این خبر که گرفتاری نیروهای ارتش در حین امدادرسانی صحت ندارد گفت: هرگاه مجوز پرواز صادر شود بالگردها اعزام خواهند شد.
 سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اعلام این خبر که گرفتاری نیروهای ارتش در حین امدادرسانی صحت ندارد گفت: هرگاه مجوز پرواز صادر شود بالگردها اعزام خواهند شد.

امیرسرتیپ تقی خانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران درخصوص اعزام نیروهای ارتش به محل حادثه ساختمان پلاسکو اظهار داشت: طبق پروتکل‌های موجود در قوانین ارتش در حوادث این چنینی ارتش می‌تواند بدون نامه نگاری‌ها و برای کمک به مردم به منطقه حادثه دیده نیرو اعزام کند که در این سانحه نیز همین اتفاق افتاد.

سخنگوی ارتش ادامه داد: یکصد نفر از دانشجویان زبده دانشگاه افسری امام علی و تعدادی از نیروهای ویژه هوابرد ارتش نیز به سرپرستی جانشین تیپ 65 به محل حادثه اعزام شدند و در کنار آنها تعدادی از وسایل مهندسی نیروی زمینی، هوایی و پدافند هوایی برای کمک به محل حادثه ارسال شدند. همچنین تمام بیمارستان‌های ارتش در تهران در آماده‌باش هستند.

وی در مورد اعزام بالگرد به منطقه نیر بیان داشت: هوانیروز از همان لحظه ابتدای حادثه آماده اعزام بود اما بنا به تشخیص ستاد مدیریت بحران بالگردها فقط در حالت آماده باش قرار گرفتند و هرگاه درخواست پرواز صادر شود بالگردها پرواز خواهند کرد.

سخنگوی ارتش درخصوص برخی صحبت‌ها در مورد گرفتار شدن برخی از نیروهای ویژه در حین کمک در زیر آوار گفت: تاکنون هیچ خبری مبنی بر این اتفاق اعلام نشده اما این احتمال وجود دارد که در حین امدادرسانی در این شرایط سخت مصدومیت و یا مجروحیتی برای کسی پیش آمده باشد اما هنوز خبری از گرفتاری نیروها اعلام نشده است.

امیر تقی خانی در بخش پایانی سخنان خاطر نشان کرد: دقایقی پیش از سوی نیروی زمینی و قرارگاه پدافند هوایی دستگاه‌های هوابرش برای خرد کردن آوار و نجات مصدومین به محل حادثه اعزام شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین