|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۱۴۲۱۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸
با رحلت آیت الله هاشمی در واقع استوانه شکست ناپذیر نظام در هم شکست و انقلاب یک ایدئولوگ که می توانست در بحران ها عظمت آن را به رخ جهانیان بکشاند، از دست داد.
مشاور حقوقی آیت الله هاشمی با بیان اینکه ایشان را با نهضت انقلاب اسلامی، با دفاع مقدس و با دوران سازندگی می شناسند، گفت: بعد از دوران دفاع مقدس نیز این هاشمی بود که قانون، اجرای قانون و اعتماد به قانون را پی ریزی کرد.

 حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا عباسی فرد در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی که در مجتمع خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار شد، با اشاره به عظیم بودن این مصیبت، اظهار کرد: آیت الله هاشمی شاگرد امام، فرزند پر افتخار حوزه علمیه و اسطوره انقلاب اسلامی بود.

مشاور حقوقی آیت الله هاشمی افزود: با رحلت آیت الله هاشمی در واقع استوانه شکست ناپذیر نظام در هم شکست و انقلاب یک ایدئولوگ که می توانست در بحران ها عظمت آن را به رخ جهانیان بکشاند، از دست داد.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجمع تشخیص مصلحت نظام، از آیت الله هاشمی به عنوان مبلغ عینی و عملی اسلام یاد کرد و گفت: در روزهای سرد و سخت جنگ و دفاع مقدس که یاس و ناامیدی سراسر کشور را فرا گرفته بود، یک خطبه نماز جمعه ایشان روح امید را احیا می کرد.

عباسی فرد با بیان اینکه هر کسی نمی توانست انقلاب اسلامی نوپا، جدید و ناشناس مردم ایران را بشناسد و بشناساند، تصریح کرد: این آیت الله هاشمی رفسنجانی بود که نظام را به شرق و غرب عالم معرفی کرد لذا ملت ایران پدری دلسوز، مهربان و دانا را از دست داده اند.

وی با رساندن سلام بیت آیت الله هاشمی به مردم سربلند گیلان، عنوان کرد: استان گیلان خطه سردار جنگل است و مردم گیلان قدر سرداران را می دانند و مردان بزرگ را خوب می شناسند. به اذعان همه اندیشمندان و دانشمندان، اولین کسی که برای آغاز نهضت انقلاب به امام پیوست، آیت الله هاشمی بود و ایشان در جریان کاپیتولاسیون از جانب امام ماموریت یافت تا تمام اسناد و مصوبات را تهیه کند.

مشاور آیت الله هاشمی با بیان اینکه آیت الله هاشمی را با نهضت انقلاب اسلامی، با دفاع مقدس و با دوران سازندگی می شناسند، گفت: ایشان را باید از جبهه ها و عملیات های خیبر و بدر و مرصاد پرسید که چگونه ایستادگی کرد. بعد از دوران دفاع مقدس نیز این هاشمی بود که قانون، اجرای قانون و اعتماد به قانون را چنان پی ریزی کرد که امام فرمود «مجلس در راس همه امور است».

وی با بیان اینکه اکنون جهان منتظر انتخاب رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بعد از درگذشت آیت الله هاشمی است، یادآور شد: رحلت آیت‌الله هاشمی مردم ایران را عزادار کرده و منطقه و جهان را در بهت فرو برده است.

مشاور حقوقی آیت الله هاشمی دانشگاه آزاد اسلامی و احداث سدهای متعدد در کشور را از جمله برکات دوران امارت ایشان دانست و خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی اعتقاد داشت که این مردم هستند که می توانند کشور را نجات دهند لذا باید رشد و تعالی پیدا کنند. ایشان در زمان مرگ آسوده خاطر بود، زیرا به درک، فهم و آگاهی مردم ایمان داشت.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین