|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۲
کد خبر: ۱۴۲۱۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
شمار عکسهایی که بازنشر آن درخواست شده، مشخص نیست اما بر اساس اطلاعات آرشیو کنگره و اسناد این دادگاه ، این تصاویر باید حدود دو هزار عدد باشد.
یک قاضی فدرال، با صدور حکمی وزارت دفاع آمریکا را به بازنشر تعدادی عکس از نحوه برخورد نیروی ارتش آمریکا با زندانیان زندان ابو غریب و دیگر زندان های عراق و افغانستان مجبور کرد.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز،الفین هلرستین قاضی آمریکایی منهتن گفت بهتر است این عکس ها نمایش داده شود زیرا اشتون کارتر وزیر دفاع ثابت نکرده چگونه انتشار این عکس ها می تواند زندگی آمریکائی ها را در خارج به خطر بیندازد.

تصمیم هیلرسیتن؛ پیروزی اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا و دیگر گروه های مدافع از حقوق  مبارزان قدیمی است که سال 2004 شکایت کرده و به موجب قانون فدرال آزادی اطلاعات  خواهان بازنشر عکسها شدند.

گفتنی است در سال 2004  عکس هایی انتشار یافت که از بدرفتاری در ابوغریب حکایت داشت،برخی از زندانیان نیز از  تعرض های بدنی و جنسی ،شوک الکتریکی و اعدام های ساختگی سخن گفتند.

شمار عکسهایی که بازنشر آن درخواست شده، مشخص نیست اما بر اساس اطلاعات آرشیو کنگره و اسناد این دادگاه ، این  تصاویر باید حدود دو هزار عدد باشد.

"لورنس لاستبرگ " یکی از وکلای مدافع گفت: این عکس ها حلقه دردناکی در تاریخ ماست و به شکل گسترده ای مورد توجه بوده و دارای اهمیت تاریخی است  که در کشوری دموکراتیک چون کشور ما نباید از افکار عمومی پنهان بماند.

وی افزود: این دادگاه  بر حکمت پایبندی مردم ما به داشتن دولتی  انعطاف پذیری تاکید کرد.

پریت بهارارا  سخنگوی دادستان آمریکا نیز که دفترش از تصمیم کارتر دفاع کرده از توضیح دادن درباره ان امتناع کرد.

پس از دستور هیلرستین در مارس 2014 مبنی بر نشان دادن عکس های بیشتر  ، کارتر نیز اجازه داد 198  عکس دیگر منتشر شود اما بقیه را را رو نکرد.



 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین