|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۱۴۲۱۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
کاملا موافقم که این منطقه باید فرصت‌های بیشتری را برای جوانان به وجود آورد. یک اقدام چند جانبه برای آموزش بهتر، اقتصاد بهتر و اتحاد خانوادگی بهتر می‌تواند به از بین بردن تهدید این گروه‌ها کمک کند.
ترکی الفیصل که عضو با نفوذ خاندان سلطنتی عربستان سعودی محسوب می‌شود، تاکید کرد: قانونگذاران آمریکایی به جای آنکه بر شبه نظامیان داعشی در عراق و سوریه تمرکز کنند باید بر نابودی تهدید به وجود آمده از جانب رئیس جمهوری سوریه متمرکز شوند.

 ترکی الفیصل، شاهزاده سعودی، رئیس پیشین دستگاه اطلاعاتی عربستان و سفیر سابق ریاض در واشنگتن و لندن در حاشیه اجلاس اقتصادی جهان در داووس به شبکه خبری NBC گفت: دلیل اینکه داعش همچنان وجود دارد اتفاقاتی است که در سوریه رخ می‌دهد. من از مقامات آمریکایی از جمله دولت، آژانس اطلاعات مرکزی و ارتش این کشور می‌خواهم تا کاری انجام دهم چرا که آنها کاملا به آنچه که باید انجام شود آگاه هستند. این مسئله تنها یک خواست و اراده سیاسی لازم دارد.

وی افزود: آمریکا در حال حاضر بشار اسد، رئیس جمهور سوریه را به حال خود رها کرده تا به اقداماتش ادامه دهد.

غرب، دولت اسد به استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه غیر نظامیان در سال 2013 متهم شده اما انگلیس از استفاده از اقدام نظامی در سوریه امتناع کرد. آمریکا نیز به مداخله در سوریه تمایلی نشان نداد و در عوض توجه خود را به تروریست‌های داعش که بخش‌هایی از عراق و سوریه را تحت کنترل گرفته‌اند معطوف کرد.

ترکی الفیصل داعش را به مافیا تشبیه کرد و گفت: این گروه بیشتر از آنکه مذهبی باشد خلافکار و جنایتکار است. چرا که اعضای این گروه بیشتر به دزدی و غارت تمایل دارند و اکثر آنهایی که به این گروه تروریستی می‌پیوندند تنها هدفشان پول است.

این شاهزاده سعودی گفت: کاملا موافقم که این منطقه باید فرصت‌های بیشتری را برای جوانان به وجود آورد. یک اقدام چند جانبه برای آموزش بهتر، اقتصاد بهتر و اتحاد خانوادگی بهتر می‌تواند به از بین بردن تهدید این گروه‌ها کمک کند.

ترکی الفیصل همچنین به مسئله کریمه اشاره کرد و گفت: به نظر من کنترل کریمه باید به تاتارها بازگردد و این اقدام می‌تواند مسائل کنونی در این منطقه را حل کند. تاتارها یک گروه قومی ترک هستند که نزدیک به 12 درصد از جمعیت شبه جزیره کریمه را تشکیل می‌دهند. هیچ کسی درباره آنها صحبت نمی‌کند اما بازگرداندن شبه جزیره کریمه به تاتارها می‌تواند مشکل را حل کند.

وی پیشنهاد مشابهی را در خصوص وضعیت اسرائیل و فلسطین مطرح کرد و گفت: یک ابتکار عمل صلح عربی که به فلسطینی‌ها سرزمینی را که حقشان است می‌دهد می‌تواند مسائل این منطقه را نیز حل کند.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین