|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۱۴۲۱۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۰
حتی رقابت برای آقای گلی لالیگا و کفش طلای اروپا با رونالدو نیز مانع از این نشده است که لیونل مسی از بخشیدن پنالتی و ضربات آزاد به هم تیمی های خود غافل شود.
 حتی رقابت برای آقای گلی لالیگا و کفش طلای اروپا با رونالدو نیز مانع از این نشده است که لیونل مسی از بخشیدن پنالتی و ضربات آزاد به هم تیمی های خود غافل شود.

دیدار بارسلونا و لاس پالماس و یک ضربه آزاد مستقیم برای بارسا در اواخر بازی؛ لیونل مسی پشت توپ می ایستد و راکیتیچ نیز کنار او. مسی در سه بازی قبلی بارسا سه ضربه کاشته را به گل تبدیل کرده و این فرصت را دارد تا یک رکورد جالب را به ثبت برساند؛ اما به راکیتیچ می گوید که ضربه را تو بزن.

این اولین بار نیست که مسی ضربه پنالتی یا کاشته خود را به هم تیمی اش تعارف می کند. از فوریه 2015 و برابر ویارئال بود که مسی برای اولین بار ضربه پنالتی خود را به نیمار بخشید( که البته گل هم نشد) و از آن پس این روند ادامه داشته است.

تا به امروز او 14 پنالتی به نیمار و سوارز بخشیده که اولی 5 و دومی نیز دو پنالتی را خراب کرده است. چه بسا اگر مسی پشت 14 پنالتی قرار می گرفت، می توانست رکورد گلزنی بهتری در دو فصل گذشته به ثبت برساند.

به اینها پنالتی ای که او زمستان گذشته در بازی مقابل سلتا به سوارز پاس داد را نیز اضافه کنید. علت؟ سوارز در کورس آقای گلی با رونالدو قرار داشت و مسی دوست داشت دوست و هم تیمی او بر تعداد گل هایش اضافه کند.

آخرین بار همین بازی برگشت دور یک هشتم نهایی برابر بیلبائو بود که مسی از نیمار خواست تا پنالتی بزند تا به این طریق روند 1000 دقیقه گلزنی ستاره برزیلی پایان یابد.

عبارت آشنای «تو بزن» از طرف مسی، حالا دیگر به یک جمله آشنا برای ستاره های بارسا بدل شده است. در ضربات آزاد نیز وضعیت به همینگونه بوده است.

آوریل 2015 بود که مسی در بازی برابر سویا به نیمار اجازه داد ضربه آزاد را بزند که تبدیل به گل نیز شد.

به گزارش ورزش 3؛ آگوست 2016 و در برتری 6-2 بارسا بر بتیس نیز مسی از سوارز خواست ضربه آزاد را بزند که در نهایت وارد دروازه شد. در پیروزی 7-0 بارسا بر سلتیک در لیگ قهرمانان فصل جاری نیز نیمار در حضور مسی ضربه کاشته را به گل تبدیل کرد. طبعا ضربات دیگری نیز بوده اند که مسی به دیگر هم تیمی هایش تعارف کرده و راهی به دروازه نیافته اند.

بی شک این روند ادامه نیز خواهد داشت. در واقع مسی نزدیک به دو سال است که نسخه جدیدی از خود را به نمایش گذاشته است: فوق ستاره ای بخشنده و فداکار.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین