|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
بازتاب سخنان رئیس جمهوری در رسانه های خارجی؛
کد خبر: ۱۴۱۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۰
خبرگزاری رویترز سخنان امروز سه شنبه حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری ایران را بازتاب داد و به نقل از وی نوشت: دست کم 10 کشور پیشنهاد کرده اند بین ایران و عربستان میانجیگری کنند.
 خبرگزاری رویترز سخنان امروز سه شنبه حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری ایران را بازتاب داد و به نقل از وی نوشت: دست کم 10 کشور پیشنهاد کرده اند بین ایران و عربستان میانجیگری کنند.
 
این خبرگزاری انگلیسی به نقل از روحانی ‌نوشت که تهران روابط با ریاض را از سر می گیرد، مشروط بر اینکه عربستان سیاست های منطقه ای اش را تغییر دهد.
 
رویترز نوشت، روحانی در پاسخ به پرسشی در مورد پیشنهاد عراق و کویت برای کاهش تنش بین رقبای منطقه ای (ایران و عربستان) گفت: کشورهای زیادی هستند؛ شما به عراق و کویت اشاره کردید. هشت تا 10 کشور دیگر هستند که مقام هایشان در مورد این موضوع با ما گفت و گو کرده اند.

رئیس جمهوری ایران با بیان اینکه تهران درصدد حذف عربستان از سیاست های منطقه ای نیست، اعلام کرد که تهران به ریاض پیشنهاد کمک می کند به شرطی که این کشور تصمیم درستی اتخاذ کند و به مداخله نظامی در یمن پایان دهد و دخالت در امور بحرین را کنار گذارد.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری کشورمان در نشست خبری امروز خود در مورد میانجیگری بین ایران و عربستان گفت: کشورهایی همانند کویت و عراق و هفت یا هشت کشور دیگر در این زمینه وارد شدند و مسوولان این کشورها با ما در این زمینه صحبت کردند.

وی با اظهارامیدواری از این که ریشه های مساله حل شود، تاکید کرد: ما می خواهیم در منطقه صلح و ثبات وجود داشته باشد.

وی همچنین اظهار داشت: ایران قصد دخالت در مسائل داخلی عرستان را ندارد، این کشور نه می خواهد عربستان از صحنه سیاسی منطقه حذف شود و نه می خواهد عربستان نقشی را که استحقاق آن را دارد، نداشته باشد اما در عین حال وقتی عربستان به یک کشور مظلوم همسایه تجاوز و آن را بمباران می کند و تروریست ها از منابع مالی آنها استفاده می کنند، این مشکل آفرین است، این مشکل تنها با ایران نیست با کل منطقه است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین