|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۱۴۱۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴
وزیر اقتصاد فرانسه روز سه شنبه در واکنش به سخنان 'ترزا مِی' نخست وزیر انگلیس گفت که لندن در مدیریت خروج از اتحادیه اروپا، هیچ برنامه ای ندارد.
 وزیر اقتصاد فرانسه روز سه شنبه در واکنش به سخنان 'ترزا مِی' نخست وزیر انگلیس گفت که لندن در مدیریت خروج از اتحادیه اروپا، هیچ برنامه ای ندارد.
 
خبرگزاری فرانسه از پاریس نوشت، ‏در حالی که ‏نخست وزیر انگلیس امروز نقشه راه خروج کشورش از اتحادیه اروپا را تشریح کرد، اما 'میشل ساپن' وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه، انگلیس را به نداشتن ‏برنامه قبلی و بداهه ‏گویی در مدیریت خروج ‏این کشور از اتحادیه ‏اروپا متهم کرد.
 
وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه که در نشستی خبری به پرسش های خبرنگاران پاسخ می داد، گفت: در حالی که چند ماه از برگزاری همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می گذرد، شاید انتظار این برود که افرادی در این کشور خود را برای اجرایی کردن آن آماده کرده باشند، اما‏ شواهد نشان می دهد هیچکس ‏در انگلیس خود را برای ‏خروج از اتحادیه اروپا ‏آماده نکرده است.‏

ساپن گفت: حقیقت آن است که هیچکس در انگلیس خود را برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا آماده نکرده است و این موضوع را می توان آشکارا مشاهده کرد.

وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه افزود: همه شواهد حاکی از آن است که دولت انگلیس درباره وضعی که پیش آمده، بسیار مستاصل است و روند خروج این کشور از اتحادیه اروپا بسیار دشوار است.

نخست وزیر محافظه کار انگلیس در سخنرانی اش با بیان اینکه دولتش برای برگزیت دارای برنامه هست، بر خروج کامل از اتحادیه اروپا که دربرگیرنده خارج شدن از بازار واحد اروپایی و اتحادیه گمرکی اروپا است، تصریح کرد.

وی گفت که مردم انگلیس 6 ماه پیش رای به تغییر و خروج از اتحادیه اروپا و پیوند با سایر نقاط جهان دادند و این رأی تصویری از آینده روشن برای کشورشان هست .

' ترزا می' در همین حال عنوان کرد انگلیس از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد، اما این به معنای خروج از اروپا نیست و همچنان شریکی قابل اعتماد برای دوستان و متحدانش در اتحادیه اروپا باقی می ماند.

اتحادیه اروپا قرار است اجلاسی فوق‌العاده با حضور سران­27 کشور روز سوم فوریه در والتا پایتخت کشور مالت به ‌منظور بررسی آینده ­این اتحادیه پس از خروج انگلیس از آن برگزار کند.

در همه‌پرسی 23 ژوئن ( سوم تیرماه ) 51.9 درصد مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا و 48.1درصد آنها به ماندن در این اتحادیه رای دادند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین