|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۶
کد خبر: ۱۴۱۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸
نام آلن ویتل برای پرسپولیسی ها در بازی اورتون و منچستر سیتی زنده شد و خواهر زاده او که حالا برای تیم فوتبال اورتون تبدیل به یک ستاره بزرگ شده است، برابر منچستر یونایتد و در دیداری که 4-0 به سود اورتون شد، در میدان درخشید.
 نام آلن ویتل برای پرسپولیسی ها در بازی اورتون و منچستر سیتی زنده شد و خواهر زاده او که حالا برای تیم فوتبال اورتون تبدیل به یک ستاره بزرگ شده است، برابر منچستر یونایتد و در دیداری که 4-0 به سود اورتون شد، در میدان درخشید.

آلن ویتل ،در سال 1355 به ایران آمد و برای پرسپولیس بازی کرد. در آن دوران کسی باور نداشت که یک بازیکن بزرگ انگلیسی به ایران بیاید و همه تصور داشتند او یک بازیکن متوسط است اما آلن ویتل بازیکن خوبی بود ،او که متولد 20 اسفند 1328 بود ،در 27 سالگی به ایران آمد در حالی که مصدومیت او در سال 1353 زمانی که 25 ساله و عضو باشگاه شفیلد یونایتد بود باعث شده بود او از اوج خود فاصله بگیرد. آلن ویتل در تیم اورتون فوتبال را شروع کرد و در 20 سالگی با این تیم قهرمان لیگ انگلستان شد .او در 74 بازی طی 3 فصل برای اورتون 21 گل زد. در دیداری که منجر به قهرمانی اورتون شد او یک گل برای تیم قهرمان زد.

آلن ویتل که پدیده بزرگی شده بود به تیم کریستال پالاس که از تیم های درجه اول انگلستان بود رفت. درست در همان سال او توسط سر الف رمزی ،مردی که انگلستان را قهرمان جام جهانی 1966 کرده بود، به تیم ملی انگلستان دعوت شد. او البته برای تیم ملی 23- انگلستان یک بازی برابر ولز کرده و یک پاس گل هم داده بود. البته حضور آلن در اردوی تیم ملی برایش خوش یمن نبود و او برای بار اول مصدوم شد.

آلن در 3 فصل برای کریستال پالاس 103 بازی کرد. او با کریستال نتوانست قهرمان شود اما در اواخر دوران حضورش در کریستال همان مصدومیت سراغش آمد و شفیلد یونایتد که با او قرار داد بسته بود نتوانست از او بازی بگیرد و آلن در حالی که تازه مصدومیت خود را پشت سر می گذاشت به تیم لیتون اورینت رفت و بعد از یک نیم فصل بازی در این تیم مورد توجه پرسپولیس قرار گرفت و به پرسپولیس آمد. او در پرسپولیس طی یک سال و نیم 14 گل زد. آلن بعد از بازگشت از ایران بار دیگر به لیتون اورینت و پورثموث رفت اما دیگر نتوانست به موفقیتی برسد. او در تمام عمر طرفدار آبی های اورتون بوده و در 25 سال گذشته عضو کلوب هواداران اورتون بوده است.

به گزارش ورزش 3، اما حالا خواهر زاده آلن که نام کاملش توماس دیویس است و او را تام دیویس می گویند، بازیکنی بزرگ برای آینده انگلستان است. او در تیم های پایه ملی انگلستان در حالی که تازه 18 ساله شده 33 بازی انجام داده است و به نظر می رسد می تواند برای سایر تیم های ملی انگلستان مثل تیم های زیر 21 سال و 23 سال و حتی تیم ملی بزرگسالان بازی کند. او متولد سال 1377 شمسی است. بازیکنی 18 ساله که امروز در فوتبال انگلستان از او حرف خواهند زد و طرفداران فوتبال ایران به خصوص پرسپولیس مسرور از این اتفاق جالب که نوه اولین لژیونر فوتبال ایران که بین پرسپولیسی ها بسیار محبوب هم بود، پدیده این هفته لیگ برتر بوده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین