|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۸
کد خبر: ۱۴۱۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
در ملاقات مذکور بر ضرورت دیدار های متقابل توسط نمایندگان نهاد های مربوطه برای افتتاح دفتر "حلال" در ارمنستان و برقراری ارتباط بین نمایندگان صدور گواهی تأکید شد.
اِمیل تاراسیان معاون وزیر توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری های ارمنستان عباس قربانی مسئول بخش اقتصادی سفارت ایران در ارمنستان را به حضور پذیرفت. ب

به گزارش سرویس خبری وزارتخانه مذکور، افتتاح دفتر غذای "حلال" در ایروان و در شهرستان ها، با هدف افزایش میزان صادرات از ارمنستان به ایران، در این ملاقات مورد بررسی قرار گرفت. محصولی که روی آن برچسب "حلال" زده  شده باشد، غذای سالم محسوب می شود.

اِمیل تاراسیان همکاری ها بین ارمنستان و ایران را مهم دانست و گفت: امکانات بیشتری برای توسعه همکاری ها بین دو کشور وجود دارد.  افتتاح دفتر غذای "حلال" در ارمنستان به افزایش میزان صادرات از ارمنستان به ایران کمک خواهد کرد. اگر محصولات با این برچسب از ارمنستان صادر شوند، به افزایش میزان تولیدات نیز خواهد انجامید، چرا که فروش تولیدات مذکور در ایران و همچنین در کشورهای دیگر افزایش خواهد یافت. علاوه بر این، برنامه مذکور بر زمینه گردشگری نیز تأثیر مثبتی خواهد گذاشت، چرا که غذای مورد نظر گردشگران تأمین خواهد شد.

تاراسیان بر ضرورت ایجاد نهادهای صدور گواهی در ارمنستان و ایران و برقراری ارتباط بین نهاد های مذکور را مهم خواند.

 قربانی تأکید کرد: کیفیت تولیدات ارمنستان بسیار بالا است و ایران علاقمند به افزایش واردات از ارمنستان می باشد.

در ملاقات مذکور بر ضرورت دیدار های متقابل توسط نمایندگان نهاد های مربوطه برای افتتاح دفتر "حلال" در ارمنستان و برقراری ارتباط بین نمایندگان صدور گواهی تأکید شد.

طرفین به همکاری بین ایران، اتحادیه اورآسیا و ارمنستان و همچنین به ایجاد منطقه اقتصادی آزاد در مغری پرداختند.

لئون شیرینیان کارشناس سیاسی ارمنی تصریح کرد: اگر ستون پنجمی ها در ارمنستان از منافع بیگانه حمایت نکنند بنابراین فعالیت روسیه به حد اعتدال خواهد رسید و در این صورت است که ما برای روسیه جنبه متحد پیدا کرده و فوق العاده مطلوب می شویم.ما باید بر اساس منافع آتی مان حرکت کنیم.ارمنستان در این حین موظف است وقایع را دنبال کند و به سمت ایران تغییر جهت دهد. صمیمیت با ایران امنیت ما را تامین کرده و تمامی کسانی که خواهان استرداد اراضی هستند حواله خاک خواهند شد.داشتن مرز با هر دو دولت ارمنی ارزش فوق العاده زیادی برای ایران دارد. صمیمیت با ایران تمامی امکانات در زمینه پیشرفت فرهنگی و اقتصادی را تامین می کند.تنها بیمار است که باید خواستار سلامتی خود باشد.

مترجم: هاسمیک هوانیسیان/محمود رضایی رامشه

منبع:خبرگزاری آرمن پرس



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین