|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۱۴۱۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸
سخنگوی جریان «الوفاء» بحرین تاکید کرد که دستور اعدام ۳ شهروند بحرینی یک اقدام کاملا سیاسی بود نه دستوری قضائی و هدف از محاکمه این افراد جلب رضایت امارات بود.
 سخنگوی جریان «الوفاء» بحرین تاکید کرد که دستور اعدام ۳ شهروند بحرینی یک اقدام کاملا سیاسی بود نه دستوری قضائی و هدف از محاکمه این افراد جلب رضایت امارات بود.

حکام بحرین صبح امروز یکشنبه سه جوان بحرینی بی گناه به نام های «سامی مشیمع»، «علی السنکیس» و «عباس السمیع» را اعدام کرد.

اعدام این سه جوان بی‌گناه بحرینی موجی از اعتراضات علیه آل خلیفه را در این کشور به دنبال داشت. هزاران نفر از مردم بحرین با برگزاری تظاهرات در مناطق مختلف از اعدام‌های ظالمانه اخیر اعلام انزجار کردند.

سید«مرتضی السندی» سخنگوی جریان «الوفاء» بحرین درباره اعدام سه شهروند بحرینی توسط آل خلیفه به خبرنگار مهر گفت: به خانواده این شهدا تسلیت می گویم. این سه شهید در یک دادگاه نمایشی وابسته به رژیم ظالم آل خلیفه و به دور از عدالت محاکمه شدند. هدف از محاکمه این افراد جلب رضایت امارات بود. زیرا یک افسر اماراتی و دو افسر پاکستانی در جریان سرکوب مردم در مراسم تشییع پیکر شهید جعفر الدرازی بر اثر وقوع انفجار کشته شده بودند.

وی در ادامه در خصوص نقش امارات در اعدام این سه شهید نیز تصریح کرد: دخالت امارات در این موضوع بسیار واضح است. زیرا پس از کشته شدن این افسر اماراتی، وزیر کشور امارات مستقیما به بحرین آمد و قول داد که «انتقام این افسر اماراتی را خواهیم گرفت؛ حتی اگر ۴۰ سال بگذرد». ما اسناد و مدارک زیادی دال بر بی گناهی این سه جوان در اختیار داریم؛ شهید «عباس السمیع» هنگام انفجار و کشته شدن افسر اماراتی در محل کارش حضور داشت و دو شهروند دیگر اعدام شده نیز در دادگاه بی گناه شناخته شدند اما دستور اعدام آنها یک اقدام کاملا سیاسی بود نه دستوری قضائی.

سخنگوی جریان الوفاء بحرین افزود: اعدام این سه جوان توسط حکام بحرین، فضا را برای تحرکات مردم وسیع تر می کند و این تحرکات با روند مسالمت آمیز ۶ ساله آن از ابتدای انقلاب، متفاوت خواهد بود. این جنایت آل خلیفه، تمام محدودیت ها را از بین برد و فرصت گفتگو را از این رژیم گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: اقدامات مردم پس از این جنایت تغییر خواهد کرد و در همین راستا نیز مردم با حضور در خیابان ها و پوشیدن کفن، آمادگی خود را برای شهادت نشان داده اند. در حال حاضر انقلاب واقعی خشم در مردم بحرین ایجاد شده است که احتمالا تَر و خشک را با هم می سوزاند. شاید این انقلاب دامن اعضای خاندان آل خلیفه را به دلیل جنایاتی که پیش از این مرتکب شده اند، بگیرد.

سید مرتضی السندی درباره اهداف رژیم آل خلیفه از اعدام این سه شهروند بحرینی نیز گفت: رژیم آل خلیفه تصور می کند که می تواند اراده مردم بحرین را نابود کند و آنها را به خانه هایشان بازگرداند. حکام بحرین در سرکوب مردم بحرین از سوی سعودی ها، کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای غربی حمایت مالی، تسلیحاتی و سیاسی می شوند. آنها متوهم هستند و مردم بحرین در این روز سرنوشت ساز در تاریخ کشور، معادلات را تغییر خواهند داد. مردم در حال حاضر خشمگین هستند و آل خلیفه کاری نمی تواند انجام دهد.

وی در پایان درباره سرنوشت پیکر این سه شهید نیز بیان داشت: پیکر این شهدا در آرامگاه الماحوز به دور از منطقه مسکونی آنها دفن شد. آل خلیفه در صدد بود تا پیکر آنها را به صورت مخفیانه دفن کند اما حضور مردم در حومه آرامگاه الماحوز مانع از اجرایی شدن این نقشه آل خلیفه شد. هر چند که پیکر این شهدا به صورت مناسب تشییع نشد.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین