|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۷
خاورمیانه هم چنان بحرانی / کاهش بیکاری افزایش سرمایه‌گذاری
کد خبر: ۱۴۱۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹
سال نوی میلادی با طیف وسیعی از رویدادهای مختلف همراه خواهد بود که احتناب‌ناپذیر هستند.
 پس از فضای سیاسی بسیار مشوش در اروپا در سال گذشته نگرانی در مورد فروپاشی نهاد اروپایی تا بدین‌جای کار نادرست بوده است.

در صورتی که تنش‌های سیاسی بدنبال انتخابات برگزار‌شده در برخی از کشورهای اروپایی تمام شود پس از خروج نرم بریتانیا از اتحادیه اروپا سرمایه‌گذاران اروپایی با اعتماد به‌نفس بیشتری می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند و نرخ اشتغال‌زایی نیز افزایش خواهد یافت و این گامی دیگر در راستای ایجاد اروپایی متحد شده است.

سال نوی میلادی با طیف وسیعی از رویدادهای مختلف همراه خواهد بود که احتناب‌ناپذیر هستند.

 سایت «استریت‌تایمز» ده مورد از بهترین و بدترین رویداد ۲۰۱۷ را مورد اشاره قرار داده است:

بهترین رویدادها

پیشرفت اروپا

پس از فضای سیاسی بسیار مشوش در اروپا در سال گذشته نگرانی در مورد فروپاشی نهاد اروپایی تا بدین‌جای کار نادرست بوده است. در صورتی که تنش‌های سیاسی بدنبال انتخابات برگزار‌شده در برخی از کشورهای اروپایی تمام شود پس از خروج نرم بریتانیا از اتحادیه اروپا سرمایه‌گذاران اروپایی با اعتماد به‌نفس بیشتری می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند و نرخ اشتغال‌زایی نیز افزایش خواهد یافت و این گامی دیگر در راستای ایجاد اروپایی متحد شده است.

هم‌چنین در آن صورت نرخ مخاطرات سیاسی نیز کاهش خواهد یافت. منابع مالی برای مقابله با آلودگی هوا و دسترسی به انرژی پاک افزایش یخواهد یافت.

افزایش سرمایه گذاری در حوزه انرژی پاک

علیرغم آن که دونالد ترامپ رییس جمهوری منتخب امریکا از تغییر سیاستگذاری در حوزه انرژی و حرکت امریکا به سوی سرمایه‌گذرای بر روی زغال سنگ و نفت خبر داده است تلاش های جهانی برای بهبود کیفیت رشد اقتصادی می تواند به لطف سرمایه‌گذاری و اوراق قرضه سبز برای جلوگیری ترویج الودگی کنترل و دسترسی به اب پاک و سیستم‌های انرژی افزایش یابد. علیرغم شک و تردید های موجود نسبت به تغییرات اب و هوایی امریکا، اتحاد شرکت ها و سرمایه گذاران می تواند سبب شود تا آنان با نیروی خود میزان اسیب های زیست محیطی را به حداقل ممکن برسانند.

محرک های مالی باعث افزایش رشد جهانی می شوند

این موضوع می تواند سبب کاهش تنش سرمایه گذاری شود . فضای ایجاد شده در امریکا و اروپا می تواند به ایجاد هزینه های تازه بیانجامد که خود تقویت کننده فعالیت اقتصادی است و می تواند سرمایه گذاری را افزایش داده، نرخ بیکاری را کاهش دهد و و باعث افزایش اعتماد به نفس شود.

ایجاد بازار مصرف تازه در چین و هندوستان با توسعه مصرف گرایی
با حرکت چین به سوی اقتصاد مبتنی بر مصرف و به حرکت های اصلاحات اقتصادی در هندوستان و اندونزی جهان شاهد ایجاد یک بازار مصرفی جدیدی با چهار میلیارد نفر مصرف کننده خواهد بود. پیش بینی می شود که درآمد در کشورهای آسیایی در سال های آینده به سرعت رشدی که دارند افزایش یابد و رویای امریکایی این بار در جنوب شرقی اسیا تحقق یابد.

بدترین رویدادها

ایجاد محدودیت در مسیر واردات به امریکا و حمایت زیاد از صنایع داخلی امریکا توسط ترامپ
دونالد ترامپ در وعده های انتخاباتی خود از سیاست تجاری ای که بتواند امریکا را بار دیگر با عظمت کند سخن گفته بود البته بزرگ شدنی با هزینه سایرین. او در این راستا مخالف توافق نامه تجارت ازاد امریکای شمالی است و خروج امریکا از این پیمان به ضرر مکزیک و ونزوئلا و سایر کشورهای قاره امریکا از جمله برزیل تمام خواهد شد.

خاورمیانه هم چنان بحرانی و در تلاطم باقی خواهد ماند

منطقه خاورمیانه کماکان پراشوب باقی خواهد ماند بی نظمی و هرج و مرج در مصر و لیبی، پیامدهای کودتای نافرجام در ترکیه، قدرت گیری کردها و استقلال طلبی آنان در خاورمیانه و وضعیت رو به وخامت تنش زدایی میان ایران و امریکا همگی خبر از بدتر شدن وضعیت در خاورمیانه می دهند.  

کاهش اعتبارات ارزی بانک های مرکزی

در ژاپن و اروپا نرخ بهره منفی بیش از آن که مثبت باشد تاثیرات منفی خواهد داشت از جمله بر اعتبار بانک مرکزی در ژاپن و کشورهای اروپایی تاثیرگذار خواهد بود. و این موضوع حفظ رشد اقتصادی را دشوارتر می سازد.

انتخاب لوپن از سوی رای دهندگان فرانسوی

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ پس از شوک های سیاسی در بریتانیا و ایتالیا، اروپا می تواند با انتخاب احتمالی مارین لوپن به ریاست جمهوری شوک دیگری را بر جهان وارد نماید. سیاست های خصمانه او در قبال اتحادیه اروپا و همراهی او با جریان پوپولیسمی که سرتاسر قاره اروپا را در بر گرفته همراه با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) و بی توجهی ترامپ به این که تضعیف ناتو تشدید خواهد شد همگی می توانند خبرهای بدی برای کل اروپا و هم چنین برای امریکا باشند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین