|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۶
کد خبر: ۱۴۱۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
با مصوبه امروز مجلس این محدودیت سنی برای مشمولین تأمین اجتماعی هم برداشته می‌شود و زنان در صورت تمایل با 20 سال سابقه خدمت و 20 روز حقوق می‌توانند بازنشسته شوند.
یک عضو هیأت رئیسه فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت که مصوبه مجلس در مورد امکان بازنشستگی زنان با 20 خدمت مطالبه جامعه زنان بوده است.

سید فاطمه ذوالقدر اظهار کرد: در حال حاضر کارگران زن با 42 سال سن می‌توانند بازنشسته شوند و مشمولین خدمات بازنشستگی نیز با همین محدودیت سنی امکان بازنشستگی با 30 سال سابقه خدمت را دارند. در حالی که این امکان برای مشمولین تأمین اجتماعی فراهم نبود و آنها باید برای بازنشستگی با 20 سابقه به 55 سال می‌رسیدند و این شرط سنی وجود داشت.

وی افزود: با مصوبه امروز مجلس این محدودیت سنی برای مشمولین تأمین اجتماعی هم برداشته می‌شود و زنان در صورت تمایل با 20 سال سابقه خدمت و 20 روز حقوق می‌توانند بازنشسته شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه این مصوبه برای دولت بار مالی ندارد، گفت: ما چنین چیزی را اجبار نکردیم بلکه این امر اختیاری است و هزینه‌ای هم به دستگاه مربوطه تحمیل نمی‌شود بلکه باعث اشتغالزایی و استخدام نیروهای جوان تحصیلکرده می‌شود که توانایی و تسلط لازم را دارند و در جست‌وجوی شغل هستند.

ذوالقدر در پایان گفت: امکان بازنشستگی زنان با 20 سال خدمت مطالبه جامعه زنان بوده و ما پیش از این می‌خواستیم طرحی با این مضمون ارائه کنیم اما با همت و تلاش تمامی اعضای فراکسیون زنان و زنان عضو کمیسیون تلفیق این قانون در برنامه ششم به تصویب مجلس رسید.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین