|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۱۴۱۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
: به همین علت هم کشاورز محصول خود را به قیمت پایین می‌فروشد و این بستگی به واسطه دارد که با چه قیمتی روانه بازار می‌کند و یا آن را به کارخانه‌های کنسانتره‌سازی و آبمیوه‌گیری می‌برد.
رئیس هیات مدیره کانون خبرگان کشاورزی مازندران درباره خبرهای دریافت خسارت محصولات سرمازده کشاورزان از بیمه و از سوی دیگر فروش پرتقال‌های یخ‌زده در بازار گفت: هیچ کشاورزی را نمی‌شناسم که بابت محصولات سرمازده امسال خود خسارت دریافت کرده باشد و در مقابل پرتقال‌های یخ زده را نیز وارد بازار فروش کند.

قاسم قربانی  با بیان اینکه بیمه برای پرداخت خسارت به کشاورزان آیتم‌های خاص خود را دارد و به سادگی خسارت پرداخت نمی‌کند، افزود: اکنون عنوان می‌شود که هر کیلوگرم محصولات سرمازده کشاورزان 550 تومان برای تحویل به کارخانه‌های کنسانتره خریداری می‌شود درحالی که اکنون کشاورزی را می‌شناسم که حاضر است محصولات بر روی درختان باغ دو هکتاری خود را با قیمت کیلویی 200 تومان بفروشد اما باز هم خریداری برای آن وجود ندارد.

وی تصریح کرد: باید دید که کشاورز به دریافت خسارت از بیمه اذعان دارد و یا طرف مقابل از پرداخت خسارت به کشاورزان صحبت می‌کند چرا که تاکنون هیچ یک از کشاورزان خسارت دریافت نکرده‌اند که با این وجود میوه‌های سرمازده را در بازار هم بفروشند و بدین ترتیب از دو راه پول دریافت کنند.

قربانی تاکید کرد: حتی اگر باغ کشاورزان بیمه هم شده باشد، باز هم با این وجود تا زمان تعیین خسارت و رفتن نتیجه به کمیسیون بررسی، مدت زمان زیادی طول می‌کشد. از سوی دیگر اگر کشاورز بخواهد محصول سرمازده خود را به کارخانجات کنسانتره هم بدهد باید حداقل چند روزی را در صف انتظار باقی بماند در حالی که کشاورزان برای کشت دوباره باید هرچه سریع‌تر محصولات را از باغ خارج کنند.

وی گفت: به همین علت هم کشاورز محصول خود را به قیمت پایین می‌فروشد و این بستگی به واسطه دارد که با چه قیمتی روانه بازار می‌کند و یا آن را به کارخانه‌های کنسانتره‌سازی و آبمیوه‌گیری می‌برد.

رئیس هیات مدیره کانون خبرگان کشاورزی مازندران ابراز کرد: اگر وزارت جهاد کشاورزی به دنبال مقابله با ورود میوه‌های سرمازده به بازار است باید خود محصول باغدار را به صورت مستقیم خریداری و به کارخانه‌های کنسانتره‌سازی بفرستد تا در این صورت دست واسطه‌ها نیز کوتاه و محصولات سرمازده به بازار راه پیدا نکنند.

منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین