|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
کد خبر: ۱۴۱۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
حال با وجود فرصت سوزي‌هاي انجام شده با تنگ نظري‌هاي غربي، مذاكرات پيچيده و طولاني و البته موثر دولتمردان ايراني موجب شد تا بالاخره نخستين هواپيماي خريداري شده ايراني از يكي از هواپيماسازهاي مطرح دنيا وارد خاك ايران شود. ورودي كه مي‌تواند نويد‌دهنده بازگشت روزگار سرافرازي ايران باشد.
روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم كاپيتان حسن قاسمي معاونت عمليات پرواز ايران اير و کاپیتان نخستین ایرباس برجامی نوشت:

ورود نخستين ايرباس خريداري شده براي ايران بعد از بيش از سه دهه نويد‌دهنده بازگشت روزهاي خوش سرافرازي ناوگان هوايي ايران است. ايران كه روزگاري به دارنده مجهز‌ترين ناوگان هوايي خاورميانه مشهور بود، در طي دهه‌هاي گذشته به دليل تنگ نظري غربي‌ها، شاهد افت جايگاه ناوگان هوايي‌اش در منطقه و از دست دادن موقعيت‌هاي بين‌المللي خود بود. موقعيتي كه با توجه به موقعيت استراتژيك ايران مي‌توانست كشورمان را به هاب هوايي منطقه تبديل كند.

حال با وجود فرصت سوزي‌هاي انجام شده با تنگ نظري‌هاي غربي، مذاكرات پيچيده و طولاني و البته موثر دولتمردان ايراني موجب شد تا بالاخره نخستين هواپيماي خريداري شده ايراني از يكي از هواپيماسازهاي مطرح دنيا وارد خاك ايران شود. ورودي كه مي‌تواند نويد‌دهنده بازگشت روزگار سرافرازي ايران باشد.

ورود هواپيماهاي ايرباس جديد به ناوگان هوايي جمهوري اسلامي ايران در كنار خريد هواپيماهاي بويينگ و ATR گام‌هاي اساسي در نوسازي ناوگان فرسوده ايران را رقم مي‌زند و مي‌توان براي آينده اين صنعت در كشور برنامه‌ريزي‌هاي مهم‌تري كرد. قطعا يكي از مزاياي خريد هواپيماهاي جديد به ايران نقطه ضعف فعلي ناوگان هوايي كشور يعني تاخيرهاي پروازي را نشانه مي‌گيرد و مي‌توان به مردم صبور ايران اين نويد را داد كه با ورود اين نسل جديد هواپيماهاي خريداري شده در ماه‌ها و سال‌هاي آينده از آمار تاخيرهاي پروازي كه نوعي جفا به ملت ايران بود كاسته خواهد شد و با ادامه اين روند قطعا مي‌توان به حذف تاخيرهاي پروازي در آينده نيز اميدوارتر نگريست.  در عين حال ورود اين ناوگان كه زيبنده مردم ايران است ارايه خدمات بهتر و مطلوب‌تر از آنچه كه امروز در ايرلاين‌هاي مختلف ارايه مي‌شد را امكان‌پذير مي‌كند اما در عين حال نمي‌توان بر برخي اظهارنظرها در خصوص افزايش ايمني در سفرهاي آتي صحه گذارد. چرا كه ناوگان هوايي ايران با وجود سن فرسوده هواپيماهايش هيچگاه از ايمني پاييني برخوردار نبوده است و مهندسين فني و ايمني در ايرلاين‌هاي مختلف بيشترين تلاش را براي ايجاد ايمني در پروازهاي ايراني فراهم كرده‌اند. به اين جهت بايد برخي اظهارنظرها در اين خصوص را با ديدي ديگر نگريست و زحمت مهندسين ايراني كه در سه دهه اخير هواپيماهاي موجود ايران را براي پروازهاي مختلف سرپا نگه داشته‌اند را قدر دانست.

قطعا جمهوري اسلامي ايران بعد ازچند دهه پايداري مردم و پافشاري به حق شان توانسته‌است از سد تحريم‌ها گذشته و قراردادهاي جديدي را براي نوسازي ناوگان هوايي‌شان منعقد كند، اين موضوع با توجه به تاخيرهاي پروازي كه موجب نارضايتي مردم ايران شده بود موجب شده است تا به روزهاي خوش آينده اميدوارانه‌تر نگريست و بدانيم كه از اين پس با ورود هواپيماهاي جديد به ايران و ناوگان هوايي شاهد افزايش حقوق شهروندي در بخش هوايي نيز هستيم.

من به عنوان كاپيتان پرواز نخستين ايرباس خريداري شده ايراني، اين اطمينان را به مردم شريف ايران مي‌دهم كه در سال‌هاي گذشته و آينده هيچگاه مهندسين ايمني پرواز در بحث ايمني كم و كاستي براي مردم شريف‌شان نمي‌گذارند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین