|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۰
کد خبر: ۱۴۱۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵
تهیه اسلحه در کشور راحت نیست اما از آنجایی که کشورهای همسایه ناامن هستند و اسلحه در این کشورها به وفور یافت می شود بعضا به صورت قاچاق اسلحه ها وارد کشور می شود و در اختیار اشرار و افراد قرار می گیرند.
رییس پلیس اگاهی ناجا گفت :ورود اسلحه درکشور به دلیل ناایمن بودن کشورهای همسایه است دربرخی ازاستان هاطرح های تشویقی برای افرادی که سلاح خود را تحویل میدهند اجرا میشود.

سردار محمد رضا مقیمی درباره میزان سلاح گرمی که در دست مردم در سطح کشور است، گفت: حمل سلاح گرم و نگهداری آن از نظر قانون جرم محسوب می شود از این رو افرادی که سلاح دارند آن را مخفیانه نگهداری می کنند و نمی شود آماری در زمینه اینکه در حال حاضر چقدر سلاح در کشور وجود دارد، ارائه داد.

وی افزود: خرید و فروش اسلحه هم از منظر قانونی جرم است و با آن برخورد می شود. همکاران من در پلیس فتا همه وب سایت ها و آی دی هایی که اقدام به خرید و فروش اینترنتی اسلحه می کنند را رصد کرده و قطعا با آن ها برخورد خواهند کرد.

رییس پلیس آگاهی ناجا با اعلام اینکه اکنون میزان کشفیات قتل ها نسبت به سال های گذشته بالا رفته و کمتر قتلی است که کشف نشده باشد، افزود: میزان استفاده از سلاح گرم در وقوع قتل ها نیز افزایش داشته است و خوشبختانه کارآگاهان ما موفق شده اند در مدت زمان بسیار کوتاهی از زمان قتل نسبت به شناسایی عاملان قتل موفق عمل کنند.

سردار مقیمی ادامه داد: تهیه اسلحه در کشور راحت نیست اما از آنجایی که کشورهای همسایه ناامن هستند و اسلحه در این کشورها به وفور یافت می شود بعضا به صورت قاچاق اسلحه ها وارد کشور می شود و در اختیار اشرار و افراد قرار می گیرند.

وی افزود: ناجا در شهرها و استان های غربی طرح های تشویقی را برای تحویل اسلحه هایی که در دست مردم است اجرا می کند و افرادی که شخصا نسبت به تحویل اسلحه های گرم خودشان به پلیس اقدام می کنند شامل طرح های تشویقی می شوند و خوشبختانه فرهنگ سازی خوبی در زمینه تحویل اسلحه به پاسگاه ها و مقرهای پلیس صورت گرفته است.

سردار مقیمی ادامه داد: درحال حاضر تهران، خراسان رضوی، اصفهان و زاهدان به دلیل بالابودن میزان جرائم بیشتر مورد توجه پلیس قرار دارند.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین