|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۷
کد خبر: ۱۴۱۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶
سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مذاکرات صلح سوریه در آستانه پایتخت قزاقستان در تاریخ 23 ژانویه پیش رو آغاز خواهد شد.
 سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مذاکرات صلح سوریه در آستانه پایتخت قزاقستان در تاریخ 23 ژانویه پیش رو آغاز خواهد شد.

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مذاکرات سوری - سوری «آستانه» در تاریخ 23 ژانویه (4 بهمن) آغاز خواهد شد.

بنا به اعلام شبکه روسیا الیوم، وی ادامه داد: در مذاکرات آستانه طرف‌های سوری به صورت رو در رو مذاکره خواهند کرد و امیدواریم که موفقیت‌آمیز باشد.

او در بیان ترکیب گروه‌های شرکت کننده در این مذاکرات گفت: به طور دقیق نمی‌‌دانیم که چه کسانی شرکت خواهند کرد و از مشروح آن خبری نداریم اما همه چیز برای برگزاری مذاکرات آماده است.

زاخاروا اما تأکید کرد: تروریست‌ها در سوریه هر آن‌چه که در وسعشان هست را برای شکست آتش‌بس به کار می‌گیرند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بخش دیگری از سخنانش افزود: به طور دائم با آنکارا و تهران و دیگر کشورهای منطقه درباره حل بحران سوریه در تماس هستیم.

او همچنین درباره واردن کردن نام وزیر خارجه کانادا در لیست تحریم‌های روسیه این اقدام را در پاسخ به تحریم‌های مونترال دانست. زاخاروا اما تأکید کرد که مسکو آماده از سر گیری گفت و گوها با کانادا و آمریکا است.

وی در این باره افزود: با این حال گمان نمی‌کنیم که گسترش روابطمان با آمریکا به راحتی و در آینده‌ای نزدیک به وقع بپیوندد آن‌ها مسیر گفت‌و‌گوها را به خاطر اتهام ناردست جاسوسی سایبری روسیه قطع کردند.

در مذاکرات آستانه، نمایندگان معارضان و دولت سوریه حضور خواهند داشت و طبق گفته منابع معاضان سوری، گفت‌و‌گوهای ژنو 1 اساس گفت‌و‌گوها خواهد بود.

هفته گذشته «ویتالی چورکین» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل درباره این مذاکرات گفته بود که از «استفان دی‌میستورا»، نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه برای حضور در مذاکرات آستانه دعوت به عمل آمده است.

این دیپلمات روسیه درباره احتمال حضور نمایندگان ایران و عربستان نیز در این مذاکرات گفته بود که در این مورد ابهام وجود دارد.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین