|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۱
کد خبر: ۱۴۱۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵
مرحوم آیت الله هاشمی درس گرفته و آموخته مکتب سیاسی و روحانی امام خمینی (ره) بود و از سال 1337 تا پیروزی انقلاب اسلامی متحمل رنج های بسیاری در راه مبارزه با رژیم ستمشاهی شد.
مسئول دفتر مرجع عالیقدر آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به ایمان، تعهد به ولایت و اهل بیت (ع) آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: این شخصیت بزرگ انقلاب همواره در راه اعتلای اسلام و انقلاب مجاهدت ها کرد.

 حجت الاسلام نجف آقازاده روز پنجشنبه در آیین بزرگداشت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار امام و رهبری که در مسجد جامع مراغه برگزار شد افزود: این شخصیت بزرگ نظام اسلامی، مفسر قرآن و خادم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بود.

وی ادامه داد: آغاز زندگی با برکت این یار امام راحل و رهبر انقلاب از حوزه های علمیه و برای خدمت به اسلام بود و تا آخر در خدمت به مردم و نظام اسلامی تلاش کرد.

وی اضافه کرد: مرحوم آیت الله هاشمی درس گرفته و آموخته مکتب سیاسی و روحانی امام خمینی (ره) بود و از سال 1337 تا پیروزی انقلاب اسلامی متحمل رنج های بسیاری در راه مبارزه با رژیم ستمشاهی شد.

وی با اشاره به نقش مهم یار دیرین امام و رهبری در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی گفت: نقش آیت الله هاشمی در سال های قبل از انقلاب و نیز در سال های پس از انقلاب و در کسوت جانشینی فرماندهی کل قوا و فرماندهی جنگ، نقش بارز، مهم و تعیین کننده بود.

وی افزود: این مجاهد انقلابی در سراسر عمر آمادگی خود را برای دفاع از انقلاب، نظام اسلامی و ولایت و رهبری اعلام کرده بود و در این راه از هر سختی و مشکلی نمی هراسید.

وی ادامه داد: آیت الله هاشمی رفسنجانی در سخن و عمل خود در دفاع از حریم ولایت و رهبر انقلاب در زمان جنگ و پس از آن نیز لحظه ای درنگ نکرد و در برابر تخریب کنندگان ولایت ایستاد.

رئیس سابق دادگستری آذربایجان شرقی گفت: پیام اخیر رهبر انقلاب در تسلیت درگذشت این عالم و مجاهد انقلاب حاکی از نزدیکی و محبت بین این دو شخصیت بزرگ انقلاب است.

حجت الاسلام آقازاده افزود: با وجود پیام وحدت بخش رهبر انقلاب، عده ای از خناسان به کار افتاده اند که در بین آحاد جامعه تفرقه ایجادکرده و به این وسیله رهبر انقلاب را تنها بگذارند.

به گزارش ایرنا، در این آیین مسئولان ادارات، نهادها، سازمان ها، اقشار مختلف، دانشگاهیان، بازاریان، طلاب و اساتید حوزه های علمیه و کارکنان نیروهای نظامی و انتظامی حضور داشته و با نثار فاتحه، یاد یار دیرین امام و رهبری را گرامی داشتند.

این مجلس بزرگداشت به مناسبت ارتحال یار صادق انقلاب، مرید امام راحل و رفیق دیرین و همسنگر رهبر معظم انقلاب از سوی امام جمعه، فرماندار، اعضا شورای اداری و حوزه های علمیه این شهرستان برگزار شد.

پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که یکشنبه گذشته بر اثر سکته قلبی در سن 82 سالگی دار فانی را وداع گفت، روز سه شنبه در میان حزن و اندوه آحاد مختلف مردم و مسئولان تشییع و در مرقد امام راحل به خاک سپرده شد.

شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین