|
|
امروز: پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۱۴۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۴
حضور کارگردانان مطرح و بزرگ به جشنواره سی‌ودوم اعتبار خاصی خواهد بخشید.
پوریا پور سرخ بازیگر سینما و تلویزیون گفت: جشنواره امسال با حضور کارگردانانی همچون آقای درویش و مجیدی که هر چند سال یکبار شرکت می‌کنند بسیار جشنواره باشکوهی خواهد شد.

وی ادامه داد: از جشنواره امسال و تغییراتی که ممکن است در آن اعمال شود اطلاعی ندارم، فقط امیدوارم که هر تغییری که اتفاق می‌افتد باعث ارتقاء سطح کیفی سینما و جشنواره ما باشد.

پورسرخ عنوان کرد: با روی کار آمدن دولت جدید وضعیت کشور به لحاظ روحی بسیار بهتر شده است. اما آثاری که در جشنواره امسال ارائه می‌شوند محصول شرایط و امکانات سال‌های گذشته است و نباید آنها را با وضعیت و شرایط حالا سنجید.

این بازیگر تصریح کرد: این آثار در سال‌های گذشته و در دولت قبل تولید شده است و شاید با شرایط دولت جدید همخوانی نداشته باشند. اما با روی کار آمدن دولت جدید انرژی و شعف خاصی در اهالی سینما حاکم شده که امیدوارم شمع امید ما به دولت جدید خاموش نشود و همچنان روشن بماند.

وی همچنین گفت: بحث مقایسه جشنواره ایران با سایر جشنواره‌های جهانی بحثی است که باید متخصصان این امر پاسخگوی آن باشند. این مسأله که شاید جشنواره و سینمای ایران سطح پایین باشد فقط مربوط به هشت سال گذشته نیست بلکه در دولت‌های قبل‌تر نیز با چنین مشکلاتی مواجه بودیم.

وی بیان کرد: تأثیر سیاست در هر زمینه‌ای تأثیری منفی بوده است مثلا در ورزش یا هنر اگر سیاست دخالتی داشته باشد صدمات و لطمه‌هایی از خود به جای خواهد گذاشت. اما اگر همین سیاست حمایت کننده باشد می‌توان در همه زمینه‌ها برای کشورمان افتخار آفرینی کرد.

این بازیگر تصریح کرد: تشویق کردن بازیگرانی که تجربه چندانی در این عرصه ندارند و به اصطلاح تازه کار هستند بسیار خوب و تأثیرگذار است. چرا که سینمای ما با کمبود بازیگر روبه روست و باید نیروها و استعدادهای جدیدی وارد کار شوند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در بسیاری از فیلم‌ها گروهی خاص از هنرمندان مشغول به کار هستند. مثلا تعدادی مشخص از بازیگران در اکثر کارهای هنری ثابت‌اند، همچنین تعدادی خاص در کارهای تجاری تکرار می‌شوند که با تزریق نیروی جدید به سینما می‌توان این مشکل را حل کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین