کد خبر: ۱۴۰۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۰
دفتر نخست‌وزیر تایلند اعلام کرد، دفتر پادشاهی خواستار اعمال تغییراتی در پیش‌نویس قانون اساسی در رابطه با اختیارات سلطنتی شد.
 دفتر نخست‌وزیر تایلند اعلام کرد، دفتر پادشاهی خواستار اعمال تغییراتی در پیش‌نویس قانون اساسی در رابطه با اختیارات سلطنتی شد.

پیش‌نویس قانون اساسی تایلند از طرف ارتش پیشنهاد شده و آنها قصد دارند تا پس از تصویب آن، یک انتخابات پارلمانی با هدف بازگشت این کشور به حاکمیت قانون و دموکراسی انجام شود.

این پیش‌نویس سال گذشته میلادی در رفراندوم تایید شد اما منتظر تایید نهایی به دست "ماها واجیرالونگکورن"، پادشاه جدید تایلند است.  

پرایوث چان-اوچا، نخست‌وزیر نظامی تایلند پس از جلسه هفتگی کابینه به خبرنگاران گفت: در این درخواست تاکید شده سه تا چهار مورد اصلاح شود تا اختیارات سلطنتی او تضمین شود. این مساله ارتباطی با حقوق و آزادی‌های مردم ندارد.

پادشاه جدید پس از مرگ پدرش در ماه اکتبر سلطنت را به دست گرفت.

تایلند پادشاهی مشروطه دارد و مداخله در امور سیاسی از جانب پادشاه امر بعیدی است.

ژنرال پرایوث گفت: خونتای تایلند و کابینه توافق کردند تا اصلاحات درخواستی را انجام دهند. این روند حدودا سه ماه زمان می‌برد چرا که دولت ابتدا باید تغییراتی را در قانون اساسی موقت کنونی اعمال کند و بعدا آن را در پیش‌نویس قانون اساسی اعمال کند.

ارتش تایلند گفته است که انتخابات پارلمانی سال ۲۰۱۷ برگزار می‌شود. پرایوث گفته است که جدول زمانی تغییر نکرده است و امسال دولت جدیدی روی کار می‌آید.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین