|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۱۴۰۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰
یک مقام آژانس ملی امنیت هسته‌ای آمریکا گزارشها درباره اقدام دونالد ترامپ برای برکناری مقامات ارشد این آژانس را تکذیب کرد و بی اساس دانست.
 یک مقام آژانس ملی امنیت هسته‌ای آمریکا گزارشها درباره اقدام دونالد ترامپ برای برکناری مقامات ارشد این آژانس را تکذیب کرد و بی اساس دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، پایگاه اینترنتی "گیزمودو" اخیرا مقاله‌ای را با تیتر "ترامپ مقامات مسئول حفاظت از زرادخانه هسته‌ای ما را اخراج کرد" منتشر کرد. با این حال با گسترش این خبر مشخص شد که چنین چیزی صحت نداشته است.

در درجه اول یک رئیس جمهور آمریکا نمی‌تواند از قدرت سیاسی برای اخراج کردن مقامات مسئول در نظارت بر زرادخانه هسته‌ای آمریکا استفاده کند. یک سری تدابیر احتیاطی وجود دارند که اجازه نمی‌دهند که قوه مجریه در آمریکا خیلی زیاد و خیلی سریع ابعاد زرادخانه هسته ای آمریکا را بر هم بزند.

آژانس‌های متعدد دیگری نیز در آمریکا هستند که در مسئولیت حفظ و نظارت بر زرادخانه هسته‌ای آمریکا اشتراک دارند. به عنوان مثال پنتاگون کنترل آب، هوا و شلیک موشک را در خصوص قابلیتهای هسته ای راهبردی آمریکا بر عهده دارد.

یک مقام دست اندرکار در گفتگو با پایگاه "دیفنس نیوز" آمریکا گفت: چنین گزارشی صحت ندارد. هیچ مذاکراتی میان تیم انتقال قدرت رئیس جمهور منتخب آمریکا و هیچ یک از مسئولان سیاسی آژانس امنیت هسته‌ای در خصوص تمدید حکمشان پس از ۲۰ ژانویه صورت نگرفته است.

پایگاه گیزمودو نوشته بود که یک کارمند وزارت انرژی آمریکا که مسئول آژانس امنیت هسته‌ای است به این پایگاه گفته تیم انتقال قدرت ترامپ اخیرا به رئیس این آژانس و معاونش دستور داده‌ بعد از آغاز ریاست جمهوری ترامپ در تاریخ ۲۰ ژانویه وسایلشان را جمع کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین