|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۹
»
کد خبر: ۱۴۰۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۲
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر صداقت دوطرفه، اعتماد دوطرفه و بر اساس چارچوب و اصول باشد، بهتر است گروه دوستی پارلمانی ایران و آمریکا شکل بگیرد.

عابد فتاحی ، در خصوص ایجاد گروه دوستی پارلمانی ایران و آمریکا گفت: اگر اطمینان داشته باشیم که آمریکایی ها هم درست راه بیایند، اولین نماینده مجلسی هستم که می خواهم در این گروه دوستی باشم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  ما دوست داریم روابط ایران با آمریکا بر اساس چارچوب های نظام نتیجه بگیرد که ان شا الله نتیجه خوبی هم خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه ایران خواهان ایجاد روابط دوستی با جهان است، گفت: اگر صداقت دوطرفه، اعتماد دوطرفه و بر اساس چارچوب و اصول باشد،خواهان ایجاد گروه دوستی پارلمانی ایران و آمریکا هستم.

فتاحی افزود: ایران از نظر تاریخی و معنوی کشوری ارزشمند و ثروتمند است، همه دنیا دوست دارند که با کشور کهن سال ایران رابطه دوستی داشته باشند اما متاسفانه حرکت اخیر آمریکا روند صلح و دوستی را خراب کرد.

وی تاکید کرد: اگر آنها سالم، صادق و پاک برای مذاکره به میدان بیاییند و با توجه به چراغ سبزی که از طرف کنگره آمریکا برای گروه صلح و دوستی است شخص من حاضرم که در گروه دوستی با آمریکا شرکت داشته باشم.

وی با اظهار امیدواری بر تقویت روابط ملت ها و مجالس، گفت: وقتی که توافقات بین دولت ها صورت گرفت رابطه بین ملت ها هم گسترده شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:  می خواهم که در این گروه دوستی باشم و هر کاری که می توانم برای این گروه انجام دهم.

وی ایجاد گروه دوستی را بر اساس رعایت پیش شرط ها امکان پذیر دانست و افزود: اولا باید این روابط در بین مقامات اصلی برای ما روشن شود.

وی ادامه داد: وقتی شرایط به اینجا رسید که روابط بین ملت ایران و آمریکا شکل گیرد و اگر آنها آمادگی داشته باشند شخص خودم به عنوان نماینده مردم ارومیه دوست دارم که روابطمان هم با امریکا و هم با اروپا بر اساس مصلحت، شان و منافع کلان ملی ایجاد شود.

فتاحی به داشتن علاقه شخصی خود برای فعالیت در گروه دوستی ایران و آمریکا اشاه کرد و گفت: من دوست دارم به عنوان نماینده مردم ارومیه در زمینه ارتباط با اتحادیه اروپا و آمریکا فعال باشم و حاضرم بر اساس چارچوب های سیاست کلان خارجی و داخلی کشور که مقام معظم رهبری تبیین کرده اند، فعالیت داشته باشم.

وی تاکید کرد: اگر مشکلی وجود داشته باشد متوجه زیاده خواهی های دولت امریکاست؛ آنها فهمیدند که از ایران سدی بتی است و نمی توانند عبور کنند و باید بیاستند و طبق قانون ایران حرکت کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خصومت ما با آمریکا فردی نیست ما با ایدئولوژی آنها و جهان خواهی آنها مخالفت داریم و چنانچه در این مسئله شفاف باشند من به عنوان مردم ارومیه حاضرم که برای حفظ منافع کشور در جهان با نمایندگان کشورها در جهت ایجاد رابطه صحبت کنم.

منبع:اروم نیوز

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین