کد خبر: ۱۴۰۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵
آیت الله هاشمی رفسنجانی، اندیشمند و متفکر برجسته جهان اسلام و انقلابی خستگی ناپذیر روز گذشته در سن 82 سالگی و بر اثر ایست قلبی در بیمارستان شهدای تجریش دارفانی را وداع گفت و ایران اسلامی را در سوگی ناگهانی فرو برد.
 آیت الله هاشمی رفسنجانی، اندیشمند و متفکر برجسته جهان اسلام و انقلابی خستگی ناپذیر روز گذشته در سن 82 سالگی و بر اثر ایست قلبی در بیمارستان شهدای تجریش دارفانی را وداع گفت و ایران اسلامی را در سوگی ناگهانی فرو برد.

اهمیت این موضوع موجب شد تا شمار بسیار زیادی از سران و مقامات کشورهای منطقه با ابراز تاسف شدید از این ضایعه بزرگ، بر عظمت شخصیت و جایگاه ویژه این اندیشمند و سیاستمدار برجسته ایرانی در تاریخ معاصر ایران و جهان تاکید کنند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی، دیروز (یکشنبه) پس از عمری تلاش و مجاهدت دینی و انقلابی در 82 سالگی و بر اثر ایست قلبی در بیمارستان شهدای تجریش، دارفانی را وداع گفت و ایران را در سوگی ناگهانی فرو برد.

دقایقی پس از انتشار این خبر، بازتاب های خبری، پیام ها و یادداشت های توییتری و ارسال پیام های جداگانه از سوی سران و چهره های سیاسی در رسانه های منطقه و جهان انعکاس ویژه ای داشت و سران و مقامات کشورهای عربی منطقه نیز هریک از زاویه نگاه خود، در برابر عظمت شخصیت این سیاستمدار و اندیشمند ایرانی جهان اسلام سر تعظیم فرود آوردند.

شیخ خلیفه بن زاید، محمد بن راشد آل مکتوم، محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی، شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات متحده عربی و انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه این کشور در پیام های خود ضمن تسلیت فقدان این شخصیت مثال زدنی جهان اسلام، بر نگاه 'واقعگرا و اعتدالگرای' بزرگمرد تاریخ معاصر تاکید کردند.

امیر، ولیعهد و نخست وزیر کویت و هم چنین امیر و ولیعهد بحرین نیز در پی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی به صورت جداگانه پیام های را خطاب به رئیس جمهوری کشورمان ارسال و با تسلیت به ملت بزرگ ایران برای از دست دادن یکی از چهره های سترگ و به یاد ماندنی تاریخ معاصر، بر بزرگی و جامعیت شخصیت سیاسی ایشان تاکید کردند.

فؤاد معصوم رئیس جمهوری عراق، سیدعمار حکیم رهبر ائتلاف ملی عراق ، بزرگترین جریان سیاسی این کشور و نیز سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان نیز ضمن تسلیت به دولت و ملت ایران، این ضایعه دردناک و غم انگیز را فقدانی بزرگ برای جهان اسلام دانستند و بر جایگاه برجسته این شخصیت بزرگ اسلامی ایران معاصر تاکید کردند.

سید حسن نصرالله با صدور بیانیه ای که صبح امروز( دوشنبه) منتشر شد، آورده است: دیروز مردی بزرگ از بزرگان امت ، حضرت آیت الله شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی را که خداوند غرق در رحمت واسعه خویش گرداند، از دست دادیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: آیت الله هاشمی رفسنجانی به فلسطین و قدس ، قضیه محوری امت اسلامی باور و ایمان داشت و پرچمدار آن بود و در مقابل طرح صهیونیستی در فلسطین و منطقه، مقاومی سرسخت و مستحکم بود.

دبیرکل حزب الله با اشاره به تلاش ها و مجاهدت های مثال زدنی این شخصیت انقلابی در پایان این بیانیه تاکید کرده است که ما همواره دوستدار و دعاگوی آیت الله هاشمی رفسنجانی خواهیم بود و از ایشان تقدیر و تشکر می کنیم.

ابراز ارادت سران و مقامات و چهره های سیاسی منطقه با هر نگاه، سلیقه و گرایش سیاسی، به شخصیت ارزشمند و مثال زدنی آیت الله هاشمی رفسنجانی نشانه ای آشکار بر بزرگی و جامعیت شخصیت سیاسی و اجتماعی این مبارز انقلابی است که همواره مورد احترام ویژه کشورهای منطقه بود.

مبارزات شجاعانه آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران رژیم طاغوت و نقش برجسته ایشان در شکل گیری و استقرار جمهوری اسلامی و همراهی حضرت امام خمینی ( قدس سره) از دوران پیش از انقلاب و پس از آن تاکنون، ایشان را به چهره شاخص و بی بدیل انقلاب اسلامی در منطقه تبدیل کرد و نقش آفرینی موثر وسازنده ایشان در تحولات سیاسی و اجتماعی منطقه، همواره مورد احترام همه سران و مقامات کشورهای اسلامی بود.

رحلت جانسوز فرزند برومند انقلاب و شخصیت سیاسی بلند مرتبه ای که سال های طولانی در کنار حضرت امام خمینی(ره) برای اعتلای آرمان های مقدس دینی و انقلابی خود از هیچ کوششی دریغ نکرد، بسی گران و دشوار است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی، نزدیک ترین فرد به امام خمینی(ره) همواره حضورشان پیام آور وحدت و انسجام اسلامی در منطقه و مقابله با دشمنان قسم خورده ملت ایران بویژه رژیم صهیونیستی بود و همواره به عنوان مدافع راستین ارزش های ناب اسلامی به راه پر افتخار خود ادامه داد.
عظمت شخصیت سیاسی و اجتماعی آیت الله هاشمی رفسنجانی ( ره) در میان مقامات کشورهای اسلامی به حدی است که سران کشورهای عربی منطقه، صرف نظر از تفاوت در نگاه و گرایش سیاسی و فکری، بر جایگاه ویژه و برجسته ایشان صحه گذاشته و بر رحلت غمبار ایشان از دنیای فانی، بر سوگ و ماتم نشستند.

بی تردید، جهان اسلام و کشورهای منطقه تا همیشه تاریخ مرهون تلاش ها و مجاهدت های فکری و سیاسی آیت الله هاشمی رفسنجانی، انقلابی نستوه و یار دیرین بزرگ شخصیت تاریخ معاصر امام خمینی ( قدس سره ) خواهند بود و نام بلند ایشان تا همیشه بر تارک سترگ تاریخ معاصر می درخشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین