|
|
امروز: جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۱۴۰۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
سین‌کیانگ به دلیل سرکوب‌گری‌های شدید دولت مرکزی در این منطقه مسلمان‌نشین همواره شاهد درگیری‌ها و حملاتی از این دست بوده است.
دولت پکن اعلام کرد: پلیس چین سه مظنون افراطی را در غرب سین‌کیانگ کشته است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت چین اعلام کرده که این افراد از جدایی طلبانی بودند که خواهان جدا کردن این منطقه از چین هستند.

به گفته دولت چین، جدایی‌طلبان در سین کیانگ، محل زندگی اقلیت اویغورهای مسلمان به دنبال ایجاد دولت خود با نام ترکستان شرقی هستند و با شبه نظامیان خارجی از جمله شبه نظامیان آسیایی و خاورمیانه ارتباط دارند.

مقامات امنیتی اعلام کردند: در اواخر روز یکشنبه در شهر هوتان در جنوب سین کیانگ در درگیری یک گروه افراط‌گرا با پلیس، سه نفر از اعضای این گروه کشته شدند.

سین‌کیانگ به دلیل سرکوب‌گری‌های شدید دولت مرکزی در این منطقه مسلمان‌نشین همواره شاهد درگیری‌ها و حملاتی از این دست بوده است.

در همین راستا چندی پیش مقامات استان سین‌کیانگ چین از حمله چندین تن به دفتر حزب کمونیست در این منطقه خبر دادند. در این حمله که طی آن پنج تن کشته شدند، مهاجمان با ورود ناگهانی به ساختمان دفتر حزب کمونیست در منطقه سین‌کیانگ یک بمب دست‌ساز را منفجر کردند.

بر اساس این گزارش، با ورود پلیس به این درگیری چهار تن از مهاجمان به ضرب گلوله کشته شدند. هم‌چنین یکی از مأموران امنیتی نیز کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین