|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۱۴۰۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳
سخنگوی دولت نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: بر این باورم که آیت الله هاشمی یکی از فرزندان فهیم، صبور و هوشمند انقلاب بودند و ویژگی های این شخصیت ممتاز انقلاب که همواره از امام و رهبری حمایت کردند و یکی از پشتوانه های اصلی تقویت نظام بودند قابل کتمان نیست.
مراسم وداع با مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در حسینیه شماره یک جماران برگزار شد.

 در این مراسم که صبح امروز دوشنبه 20 دی ماه برگزار شد، علاوه بر اعضای خانواده هاشمی رفسنجانی، اعضای هیات دولت، رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شخصیت‌هایی از جمله آیت‌الله امامی کاشانی، حسینعلی امیری، علی اکبر صالحی، رحمانی فضلی، مرتضی اشراقی، اکبر ترکان، سرلشکر باقری، غلامعلی رجایی، محمدرضا و علیرضا بهشتی، سرلشکر فیروزآبادی، سید محمد خاتمی، محسن رفیق‌دوست، سید محمدرضا خاتمی، عبدالله نوری، اسدالله بادامچیان و جمعی دیگر از فعالان سیاسی و مردم حضور پیدا کردند.

اقامه نماز بر پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی توسط رهبری انقلاب

رهبر معظم انقلاب بر پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی نماز می‌خوانند.

به گزارش ایسنا، همزمان با برگزاری مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی که فردا 10 صبح در دانشگاه تهران برگزار می‌شود، آیت الله خامنه ای بر پیکر این یار دیرین امام و رهبری نماز می‌خوانند.

بر مبنای این گزارش پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی بعد از برگزاری مراسم تشییع در ضریح مطهر امام راحل آرام خواهد گرفت.

شخصیت‌های حاضر در مراسم وداع با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در حاشیه این مراسم درباره شخصیت یار دیرین امام (ره) به اظهار نظر پرداختند که اظهارات آنها را در زیر خواهید خواند:

رئیس جمهور: حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شخصیتی بی‌بدیل در دوران نهضت و انقلاب اسلامی بودند

رییس‌ جمهوری با تسلیت مصیبت بزرگ ارتحال حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به ملت عزیز ‏‏ایران و به ویژه مقام معظم رهبری که همسنگر و یار دیرین بودند، تأکید کرد: حضرت آیت‌الله هاشمی ‏‏رفسنجانی شخصیتی بی‌ بدیل در دوران نهضت و انقلاب اسلامی بودند‎.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه در حاشیه مراسم وداع با پیکر آیت‌الله ‏‏هاشمی رفسنجانی که در حسینیه جماران انجام شد، در گفت وگویی کوتاه با خبرنگاران،  با بیان ‏‏اینکه در طول دوران نهضت اسلامی تا پیروزی انقلاب اسلامی، امور اساسی و بسیار سخت بر دوش ‏‏این شخصیت بزرگ و مبارز بود، گفت: حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در آن دوران مبارزه رابط ‏بین ‏ایران و نجف و نیز ایران و پاریس بودند و در زمان بازگشت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، ‏همواره از ‏یاران بسیار نزدیک امام خمینی(ره) بشمار می‌آمدند.


جهانگیری: دولت پشتوانه بزرگ و شجاع خود را از دست داد

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور گفت: آیت الله هاشمی تکیه گاه و پشتوانه محکمی برای نظام و رهبری بودند و دولت احساس می کند که امروز پشتوانه بزرگ و شجاع خود را از دست داده است.

وی در حاشیه مراسم وداع با پیکر مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی که در حسینیه شماره یک جماران در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران ادامه داد: آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از استوانه های نظام جمهوری اسلامی بودند و در مواقع حساسی که نیاز به نقش آفرینی احساس می شد حضور چشم گیری داشتند.

وی افزود: هاشمی چه قبل از انقلاب و در روزهای سخت شکنجه که تا مرحله اعدام هم پیش رفتند به انقلاب پایبند بودند و بعد از انقلاب هم در کنار امام راحل قرار گرفتند.

جهانگیری تاکید کرد: آیت الله هاشمی بعد از انقلاب نیز در همه مقاطع سخت و به خصوص در روزهای سخت انقلاب و در مواقعی که نظام با بحران های سخت مثل بحران هفتم تیر ماه مواجه می شد، شخصیتی بودند که به امام کمک می کردند تا کشور از بحران عبور کند و کمک‌های ایشان در دوران جنگ و فرماندهی ستاد جنگ، زبانزد بوده است.

معاون اول رئیس جمهوری در پایان تأکید کرد: آیت الله هاشمی تکیه گاه و پشتوانه محکمی برای نظام و رهبری  بودند و دولت احساس می کند که امروز پشتوانه بزرگ و شجاع خود را از دست داده است.

نوبخت: آیت‌الله هاشمی پشتوانه تقویت نظام بود

محمد باقر نوبخت گفت: از ویژگی‌های آیت الله هاشمی این بود که همواره از امام و رهبری حمایت کردند و یکی از پشتوانه‌های اصلی تقویت نظام بودند و این قابل کتمان نیست.

سخنگوی دولت نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: بر این باورم که آیت الله هاشمی یکی از فرزندان فهیم، صبور و هوشمند انقلاب بودند و ویژگی های این شخصیت ممتاز انقلاب که همواره از امام و رهبری حمایت کردند و یکی از پشتوانه های اصلی تقویت نظام بودند قابل کتمان نیست.

سخنگوی دولت ادامه داد: تمام وجود آیت الله هاشمی برای مردم و انقلاب بود و با درگذشت ایشان، نظام یکی از ستون‌های خود را از دست داد.

وی افزود: دولت و ملت پشتوانه خود و مقام معظم رهبری یکی از یاران صدیق خود را از دست دادند اما اگر امروز آیت الله هاشمی درگذشته اند، خدا هست و ما هم با اتکا به خدا حرکت خواهیم کرد.

ظریف: آیت‌الله هاشمی در سیاست خارجی نظراتی راهگشا ارائه می‌کرد

وزیر امور خارجه گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی برای سیاست خارجی نظراتی راهگشا ارائه می کرد و از دست دادن این شخصیت بزرگ همه ما را غمگین کرد.

محمدجواد ظریف، نیز در مراسم وداع با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی به واقع از استوانه های بزرگ انقلاب بودند و هموار در کنار رهبری به عنوان یاری دلسوز حضور داشتند.


وی افزود: ایشان  برای ما در سیاست خارجی نظراتی راهگشا بیان می کردند و از دست دادن این شخصیت بزرگ همه ما را غمگین کرده است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: آیت‌الله هاشمی یار روزهای سخت رهبری بود

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: آیت الله هاشمی جزیی از تاریخ انقلاب اسلامی است و از یاران حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در روزهای سخت و صبر محسوب می شد.

حسینعلی امیری در حاشیه مراسم وداع با آیت الله هاشمی رفسنجانی درجمع خبرنگاران، گفت: رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی مصیبت بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: آیت الله هاشمی از مصادیق روایاتی است که از معصوم (ع) نقل شده است که اگر عالمی فوت کند در اسلام ثلمه و شکافی ایجاد می شود که آیت الله هاشمی از مصادیق این روایات است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: آیت الله هاشمی جزئی از تاریخ انقلاب اسلامی است که از یاران حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در روزهای سخت و صبر محسوب می‌شد و مجتهدی روشن ضمیر و عالمی ربانی بود که سیاست او مثل دیانتش بود و صبوری و دلسوزی و وفاداری به آرمان‌های انقلاب از آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیتی کم نظیر در تاریخ انقلاب اسلامی ایجاد کرده بود.

وی افزود: آیت الله هاشمی تا زمانی که به رحمت خدا رفت همواره برای ملت عزیز ایران منشا خیر و برکت بود و در تحولات انقلاب اسلامی نقشی تعیین کننده اساسی داشت.

محمدرضا خاتمی: کمبود هاشمی در آینده مشخص می‌شود

سیدمحمدرضا خاتمی صبح امروز (دوشنبه) در حاشیه مراسم وداع با آیت الله هاشمی رفسنجانی در حسینیه جماران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در آینده کمبود آقای هاشمی برای این انقلاب و مملکت روشن می شود. شاید کمتر کسی را با شخصیت آقای هاشمی داشته باشیم که از همه جهات قابل توصیف است.

وی در ادامه یادآور شد: ایشان از قبل از انقلاب یک انسان خود ساخته، مبارز، مجتهد روشن بین و انسانی که در زمان خود می زیست بودند و مقتضیات زمانه را می دانستند.

خاتمی افزود: ایشان شاگرد کامل و ممتاز امام (ره) بود که در انقلاب حوادث مختلف و پایان جنگ شاید هر کس دیگری جز هاشمی بود نمی توانست این گونه عمل کند.

وی در پایان بیان کرد: همه مردم ایران حتما کمبود ایشان را حس می کنند؛ به ویژه کسانی که در این ایام با ایشان قرابت فکری بیشتری داشتند. این اتفاق به این آسانی قابل تحمل نیست و امیدوارم ان شاء الله خدا به همه صبر بدهد.

این خبر تکمیل می‌شود

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین