|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۱۴۰۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
رئیس مجلس تاکید کرد: حرکت مردم سلحشور قم در 19 دی، یک حرکت جهشی در انقلاب اسلامی را باعث شد.

علي لاريجاني رئيس مجلس در شيفت دوم جلسه علني امروز- يكشنبه، 19 دي-  در نطق پيش از دستور خود گفت: قيام 19 دي را گرامي مي‌داريم حركتي كه مردم سلحشور قم آغاز كردند و يك حركت جهشي در انقلاب اسلامي را باعث شد. بعدها حركت هايي كه در آذربايجان و شهرهاي ديگر آغاز شد پيرو اين حركت انقلابي بود. ياد شهداي اين قيام بزرگ را گرامي مي‌داريم.

لاريجاني با اشاره به گلايه برخي از نمايندگان در جلسه صبح كه خواهان نطق او در رابطه با قيام مردم قم در 19 دي، شده بودند، ادامه داد: من صبح ميخواستم صحبت كنم كه به دليل جلسه غيرعلني فراموش كردم اما شايد مقدر اين بود چون امروز هم رهبر انقلاب در زمينه قيام مردم قم بيانات بسيار ارزشمندي داشتند كه من فكر مي‌كنم بسيار ضروري است كه همه ما، همه ملت ايران مخصوصا نمايندگان محترم مشروح سخنان ايشان را استماع كنيد.

نماينده مردم قم در مجلس دهم افزود:  بيانات بسيار ارزشمند،‌دقيق و راهگشا هم براي عموم مردم و جوان و هم براي مسئولين كشور داشتند. مخصوصا آنجايي كه عناصر اقتدار كشور را در شرايط فعلي برشمردند،‌بسيار پر اهميت بود كه روي ايمان ديني و معرفت ديني و همچنين پيشرفت‌هاي علمي و فناورانه و اقتصاد پويا به عنوان چهار ركن مهم تاكيد كردند.

لاريجاني با اشاره به بيانات رهبر انقلاب، خطاب به نمايندگان مجلس و مسئولان دولتي تأكيد كرد: لازم است هم در دولت و هم مجلس توجه خاص شود و اميدواريم اقداماتي كه كمسيون هاي مختلف فرهنگي و اقتصادي از جمله كميسيون تلفيق كردند در همين راستا قرار داشته باشد و اگر لازم باشد جاهايي ما تأكيدات بيشتري كنيم، اين كار را خواهيم كرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین