|
|
امروز: شنبه ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۱۴۰۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۰
روزنامه تایمز همزمان با انتشار گزارش هایی در مورد تصمیم کارکنان مترو لندن و شبکه قطار جنوبی انگلیس برای اعتصابی فلج کننده، از قطعی شدن اعتصاب 48 ساعته دست کم 2هزار و 500 خدمه پرواز شرکت هواپیمایی 'بریتیش ایروز' از روز سه شنبه آینده، خبر داد.
 روزنامه تایمز همزمان با انتشار گزارش هایی در مورد تصمیم کارکنان مترو لندن و شبکه قطار جنوبی انگلیس برای اعتصابی فلج کننده، از قطعی شدن اعتصاب 48 ساعته دست کم 2هزار و 500 خدمه پرواز شرکت هواپیمایی 'بریتیش ایروز' از روز سه شنبه آینده، خبر داد.

به گزارش ایرنا، روزنامه نوشت: این اعتصاب که به دنبال اختلاف نظر خدمه پرواز با کارفرمایان خود بر سر پرداخت دستمزد پایین صورت می گیرد، منجر به زمین گیر شدن دست کم 48 پرواز شرکت بریتیش ایرویز در این مدت خواهد شد.

کارکنانی که از سال 2010 میلادی به استخدام شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز در آمده اند و در مسیرهای کوتاه و بلند خدمت می کنند، مدعی هستند که حقوقشان نسبت به خدمه دائمی بریتیش ایرویز بسیار کمتر است.

اتحادیه کارگری «یونایت» به نیابت از خدمه معترض می گوید: در حالی که بریتیش ایرویز قرار بود به کارکنانش حقوق سالانه 21 تا 25 هزار پوند بپردازد اما تنها 12 هزار پوند پرداخته است. این رقم در قیاس با کارکنان فروشگاه «مارکس اند اسپنسر» که قرار است از هفته آینده کیترینگ غذایی بریتیش ایرویز را برعهده بگیرد، 6 هزار پوند کمتر است.

«اولیور ریچاردسون» عضو اتحادیه «یونایت» نیز در اظهاراتی مدعی شد که کارکنان معترض بریتیش ایرویز به سختی امورات زندگی شان را می گذرانند.

بریتیش ایرویز اعلام کرده است بیشتر پروازهایی که ناشی از این اعتصاب زمین گیر خواهند شد، به مقاصد اروپایی می باشد.

این شرکت هواپیمایی با این حال به مسافرانش اطمینان داده است در صورتی که این اعتصاب به اجرا گذاشته شود، پروازشان به صورت خودکار به روزهای آتی منتقل خواهد شد.

بریتیش ایرویز در بیانیه ای افزود: ما از اتحادیه کارگری «یونایت» می خواهیم که اعتصاب برنامه ریزی شده را که تنها به نفع شمار مشخصی از خدمه پرواز است، لغو کند.

این شرکت هواپیمایی همچنین ابراز امیدواری کرد که در روز های در پیش رو بتواند از طریق مذاکره با مقامات «یونایت» به توافق برسد.

در ماه دسامبر گذشته نیز درحدود 4.500 تن از خدمه پروازی شرکت هواپیمایی 'بریتیش ایرویز' اعلام کرده بودند که در اعتراض به وضعیت حقوقی و شرایط کاری‌شان روز کریسمس و یک روز بعداز آن( 25 و 26 دسامبر) دست از کار خواهند کشید که پس از دریافت پیشنهادهای جدید از سوی این شرکت این اعتصاب به حالت تعلیق درآمد.

اتحادیه کارگری 'یونایت' از بریتیش ایرویز درخواست کرده بود که برای جلوگیری از وقوع این اعتصاب به میز مذاکره بازگردد.

گفته می شود در حال حاضر بیش از 4 هزار تن از خدمه پروازی شرکت بریتیش ایرویز که از بعد از سال 2010 میلادی به این شرکت پیوسته‌اند بر سر دستمزدشان با کارفرمایشان دارای اختلاف هستند.

بریتیش ایرویز با بیش از 39 هزار کارمند، شرکت هواپیمایی حامل پرچم انگلیس است، که در 31 مارس سال 1974 میلادی راه‌اندازی شده است و در حال حاضر روزانه به 183 مقصد در سراسر جهان، پروازهای مستقیم دارد.

این شرکت در ماه ژانویه 2011 میلادی با شرکت هواپیمایی اسپانیایی 'آیبیریا' ادغام شد، که در پی آن، 'اینترنشنال ایرلاینز گروپ' تشکیل گردید، که هم‌اکنون به‌عنوان سومین شرکت هلدینگ هواپیمایی جهان شناخته می‌شود.

دفتر مرکزی شرکت بریتیش ایرویز در شهر 'هارموندوورتس'، انگلیس قرار دارد و فرودگاه هیترو لندن و فرودگاه گاتویک، قطب‌های این شرکت هواپیمایی، به شمار می‌آیند.

شرکت بریتیش ایرویز در حال حاضر در ناوگان هوایی خود، دارای268 فروند هواپیمای جت مسافربری هست و درآمد آن در سال 2015 میلادی بالغ‌بر 11 میلیارد و 421 میلیون پوند اعلام ‌شده است.

کارکنان مترو لندن عضو دو اتحادیه بزرگ کارگری انگلیس نیز تهدید کرده اند که در صورت شکست مذاکرات روز شنبه با کارفرمایان خود، از عصر روز یکشنبه به مدت 48 ساعت اعتصابی فلج کننده را شروع خواهند کرد.

کارکنان شبکه مترو لندن و عضو دو اتحادیه کارکنان 'شبکه ریلی، دریایی و حمل ونقل' (RMT ) و انجمن 'کارکنان حقوق بگیر حمل ونقل ' (TSSA) قرار است که صبح روز شنبه مجددا مذاکرات یاد شده را سر بگیرند و در صورت به نتیجه نرسیدن گفت‌وگوها، از ساعت 6 بعدازظهر روز یکشنبه به مدت 24 ساعت دست از کار خواهند کشید.

در صورت بروز این اعتصاب، مردم لندن در روز دوشنبه که اولین روز کاری هفته است، با مشکلات جدی برای رفت‌وآمدشان مواجه خواهند شد.

بر اساس آمارهای منتشرشده، در شبانه‌روز بیش از 3 میلیون نفر از شبکه مترو لندن استفاده می کنند

اعتصاب سه روزه کارکنان راه آهن جنوبی انگلیس (The Southern Railway) که قرار است از روز سه شنبه شروع شود، نیز باعث بروز اختلال و سرگردانی صدها هزار تن از مسافران انگلیسی در این مسیر خواهد شد.

شبکه ریلی جنوبی ( اس آر) که متعلق شرکت ریلی بریتیش است، شهر لندن را به سواحل کانال مانش؛ سواحل جنوب غربی، سواحل جنوبی و استان کنت متصل می کند.

گفته می شود روزانه بیش از 300 هزار نفر از خدمات این شبکه ریلی استفاده می کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین