کد خبر: ۱۴۰۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰
«اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا در آستانه پایان دوره 8 ساله دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری این کشور، با انتشار یادداشتی، نوشت: منافع ما اقتضا می کند تا توافق هسته ای با ایران را حفظ کنیم.
   «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا در آستانه پایان دوره 8 ساله دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری این کشور، با انتشار یادداشتی، نوشت: منافع ما اقتضا می کند تا توافق هسته ای با ایران را حفظ کنیم.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی «هیل» وابسته به کنگره آمریکا، کارتردر بخشی از یادداشت خود اذعان کرد:ایران بنا بر تایید آژانس بین المللی انرژی اتمی، به تعهدات خود پایبند بوده است.

وزیر دفاع آمریکا با این ادعا که ایران همچنان یک چالش امنیتی است، افزود: حمایت تهران از سوریه و حزب الله در لبنان و نیز نقش این کشور در یمن ادامه دارد.

کارتر مدعی شد: توافق با ایران مانع از تحقق خواسته های هسته ای این کشور خواهد شد.

اظهارات این مقام آمریکایی علیه برنامه صلح آمیز هسته ای کشورمان در حالی است که وزیر دفاع آمریکا به تازگی بر لزوم تقویت توان بازدارندگی هسته ای واشنگتن تاکید کرد و گفت که کشورش قصد ندارد تعداد کلاهک های هسته ای خود را کاهش دهد.

وی در دیدار از پایگاه نظامی مینوت در ایالت داکوتای شمالی به سرمایه گذاری پنتاگون در بخش موشک های بالستیک اشاره کرد و گفت: آمریکا آمادگی آن را دارد که با سرمایه گذاری دهها هزار میلیاردی، گام های اساسی در جهت مدرنیزه کردن 400 موشک بالستیک هسته ای بین قاره ای خود بردارد.

وی افزود: ما بتازگی بازنگری در برنامه های هسته ای خود را آغاز کرده ایم و امیدواریم این اقدام هر چه زودتر تسریع یابد.

وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد که بازدارندگی هسته ای بنیاد و شالوده امنیت آمریکا و مهمترین اولویت پنتاگون است، چرا که این مهم همچون چتری از ماموریت های نظامی ما محافظت می کند.

کارتر تاکید کرد که آمریکا در نظر ندارد تعداد کلاهک های هسته ای خود را کاهش دهد.

سخنان وزیر دفاع آمریکا در حالیست که باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور، در سال 2009 در سخنرانی خود در پراگ گفته بود که جهان بدون سلاح هسته ای، یکی از علایق اوست و این موضوع را با جدیت دنبال می کند.

وزیر دفاع آمریکا همچنین گفت: ما در نظر نداریم سلاح های هسته ای خود را کاهش دهیم، چرا که رقبای ما به سرمایه گذاری های جدید در این بخش ادامه می دهند که از آن جمله می توان به روسیه، کره شمالی، چین، هند، پاکستان اشاره کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین