|
|
امروز: يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۱۴۰۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸
یک مقام آگاه در اتاق عملیات «نیروهای دمکراتیک سوریه» روز پنجشنبه اعلام کرد: جبهه النصره خود را برای انجام یک سری حملات به منظور تضعیف توافقنامه آتش بس در سوریه آماده می کند و برخی گزارش ها نشان می دهد که این اقدام به دستور ترکیه صورت می گیرد.
 یک مقام آگاه در اتاق عملیات «نیروهای دمکراتیک سوریه» روز پنجشنبه اعلام کرد: جبهه النصره خود را برای انجام یک سری حملات به منظور تضعیف توافقنامه آتش بس در سوریه آماده می کند و برخی گزارش ها نشان می دهد که این اقدام به دستور ترکیه صورت می گیرد.

به نقل از شبکه خبری المیادین، این منبع با اشاره به گفت وگوهای پشت پرده ترک ها و جبهه النصره و حوادث جاری سوریه در «ادلب» و تلاش برای برگزاری مذاکرات آستانه پایتخت قزاقستان به المیادین گفت: ترکیه از عناصر مسلح در سوریه خواسته است برای اعمال فشار به روسیه با هدف کوتاه آمدن روس ها در مذاکرات آستانه، حملاتی را متنوعی را در مناطق مختلف انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: هدف ترکیه از تشویق عناصر مسلح برای انجام اقدامات خصمانه علیه دولت سوریه، اعمال فشار بر روسیه به منظور پذیرش جبهه النصره و وارد کردن آن به عنوان یکی از گروه های مشمول توافقنامه آتش بس است.

وی افزود: گزارش ها موثق بیانگر حضور افسران بلند پایه ترکیه در غرب حلب و ادلب و نیز هماهنگی در سطوح عالی با سرکردگان جبهه النصره و همکاری های احتمالی میان داعش و النصره در سوریه است.

این منبع افزود: هم پیمانان سوریه به آتش بس و تصمیات دولت سوریه در این زمینه پایبند می باشد.

این مقام آگاه گفت: ما از تحولات امنیتی پشت پرده در ارتباط با سوریه نگرانیم.

این در حالی است که فیصل مقداد معاون وزیر امور خارجه سوریه در دیدار هیات اعزامی قزاقستان برای ارایه کمک های بشردوستانه گفت: به این هیات اعلام شد که دولت سوریه با حضور در مذاکرات سوری-سوری در آستانه پایتخت قزاقستان و بدون دخالت خارجی، موافق است.

وی افزود: سوریه برای به نتیجه رسیدن این مذاکرات و توقف کشتارهای مورد حمایت ترکیه، اروپا و آمریکا در سوریه جدی است.

آتش بس فراگیر میان ارتش سوریه و گروه های مسلح در سراسر خاک این کشور از نیمه شب ٣٠ دسامبر (جمعه 10 دی) آغاز شده است.

این آتش بس در سراسر خاک سوریه غیر از مناطق تحت تسلط داعش و جبهه فتح الشام (جبهه النصره سابق) اجرا می شود.

تلاش های جدید برای برقراری آتش بس فراگیر در چارچوب همگرایی ایران، روسیه و ترکیه صورت می گیرد که وزیران خارجه سه کشور اول دی ماه جاری در مسکو در پایان مذاکرات یکروزه خود بر لزوم حل سیاسی بحران سوریه تأکید کردند.

مذاکرات صلح سوریه بین نمایندگان دولت و گروه های مخالف بر اساس برنامه تنظیم شده روز چهارم بهمن برابر با 23 ژانویه در آستانه پایتخت قزاقستان و با حضور یک هیات از سازمان ملل آغاز می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین