|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۴
کد خبر: ۱۴۰۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
با همکاری مشترک میان پلیس و بانک مرکزی به بازار ارز نظارت شده و طرحی عملیاتی نسبت به شناسایی افرادی که مبادرت به نگهداری ارز با مبالغ بالا به محل‌های غیرمجاز به منظور اخلال در بازار ارزی کرده باشند، اقدام خواهد شد.
در حالی که بروز برخی نوسانات ارزی در چند هفته اخیر و فعال شدن بازار دلالی موجب شده بود که قیمت ارز در مقاطعی به بالای 4 هزار تومان هم برسد، با ابلاغ دستور‌العمل ساماندهی نرخ ارز و همچنین همکاری مشترک قوه‌قضائیه، ناجا و بانک مرکزی اقدامات خوبی برای جمع شدن بساط دلالان ارز فراهم شده است. طبق اعلام مسئولان قوه قضائیه از زمانی که بازار ارز مجدد متلاطم شده پرونده چند صراف بزرگ که اقدام به دپوی ارز کرده بودند به دادسرای پولی - بانکی ارجاع شده و چند صراف هم دستگیر شده‌اند. جعفری دولت‌آبادی در همین ارتباط اقدام اخیر دولت و بانک مرکزی در ورود به این بحران ارزی و همچنین پایین آوردن قیمت‌ها با توجه به بالا رفتن ارز را قابل قدردانی دانسته و گفته: از آنجایی که بانک مرکزی در این زمینه شکایت کرده دادسرای پولی - بانکی در آخرین اقدام 5 نفر از دلالان ارز را دستگیر کرده که از این افراد یک میلیون و 800 هزار دلار کشف شده است.

جعفری دولت‌آبادی بیان داشت: حسب استعلام سرپرست دادسرای پولی - بانکی برخی  صرافی‌ها ارزهای زیادی از بانک‌ها دریافت کرده‌اند که مشخص نیست در کجا هزینه شده که واحد مبارزه با پولشویی بانک مرکزی مشغول بررسی این موضوع است. در همین حال یک منبع آگاه در بانک مرکزی ضمن تأیید خبر همکاری قوه قضائیه و بانک مرکزی برای جلوگیری از فعالیت‌های اخلالگرانه در بازار ارز، اعلام کرد که این بانک ضمن ارسال اطلاعاتی در خصوص برخی فعالیت‌های مشکوک و دلالی سودجویان در نوسانات ارزی، از این دلالان شکایت کرده است. وی اعلام کرد که با اقدامات قضایی مؤثر می‌توان جلوی اقدامات سوداگرانه را گرفت و به حفظ آرامش بازار کمک کرد.


همکاری پلیس و بانک مرکزی برای نظارت بر بازار ارز

همچنین رئیس پلیس آگاهی ناجا از همکاری پلیس و بانک مرکزی بر نظارت بازار ارز خبر داد. به گزارش ایسنا، سردار محمدرضا مقیمی در جمع خبرنگاران گفت: با همکاری مشترک میان پلیس و بانک مرکزی به بازار ارز نظارت شده و طرحی عملیاتی نسبت به شناسایی افرادی که مبادرت به نگهداری ارز با مبالغ بالا به محل‌های غیرمجاز به منظور اخلال در بازار ارزی کرده باشند، اقدام خواهد شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین