|
|
امروز: يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۶
کد خبر: ۱۴۰۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۰
وزیر دفاع موریتانی و معاون وزیر دفاع عربستان در نواکشوت توافقی برای همکاری نظامی امضا کردند.
 وزیر دفاع موریتانی و معاون وزیر دفاع عربستان در نواکشوت توافقی برای همکاری نظامی امضا کردند.

پایگاه خبری «آی24»، گزارش داد این توافق نیازمند چندین ماه آمادگی و کار مقدماتی است و آن را «دیالو ممادو باتیا» وزیر دفاع موریتانی و «محمد بن عبدالله العایش» معاون وزیر دفاع عربستان امضا کرده‌اند.

بر اساس این توافق همکاری نظامی میان عربستان و موریتانی در زمینه آموزش و آمادگی نظامی، تبادل اطلاعات امنیتی و امداد رسانی و استفاده از مستشاران در زمینه‌های نظامی و پزشکی صورت خواهد گرفت.

بیانیه مشترکی که دو طرف صادر کرده‌اند حاکی است بر اساس این توافق دوره جدیدی از همکاری نظامی و رشد و توسعه تجربیات نظامی دو کشور آغاز شده است که به سود تلا‌‌ش‌های بین المللی برای ایجاد صلح بین المللی خواهد بود.

اما به نظر می‌رسد برخلاف ادعاهای رسمی منتشر شده این همکاری بعد از افزایش حجم اختلافات نظامی و سیاسی مصر و عربستان صورت گرفته است.

قاهره که یکی از بزرگترین ارتش‌های شمال آفریقا و در میان کشورهای عربی را داراست تا کنون با حضور نظامی در غائله یمن یا بحران سوریه سرباز زده است و به نظر می‌رسد ریاض برای انتقام گیری از مصر روابط خود را با کشورهای آفریقایی تقویت می‌کند.

پایگاه خبری تحلیلی «اراده الشعب» پیشتر نوشته اگر مسئولان خلیج فارس به ادیس آبابا می‌روند به دلیل عشق به اتیوپی یا جیبوتی یا اریتره نیست، بلکه به دلیل عشق انتقام از مصر است و علنا پس از آنکه مصر را کنار گذاشتند، میلیون ها دلار علیه این کشور هزینه می‌کنند و به همین دلیل به جای جنگ با اسرائیل علیه مصر وارد جنگ شدند.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین