|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۱۴۰۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
رئیس پلیس آگاهی ناجا با توجه به اینکه به پایان سال نزدیک می‌شویم، از افرادی که در پاساژها و مراکز تجاری هستند خواست تا خود را از لحاظ امنیتی تقویت و در این زمینه از پلیس محله، پلیس افتخاری و موسسات امنیتی استفاده کنند.
رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه بانک مرکزی اطلاعات کسانی که خارج از سیستم اقدام به خرید و فروش ارز می‌کنند، در اختیار پلیس قرار می‌دهد، گفت: پلیس اقتصادی آگاهی مراکز خرید و فروش ارز را کنترل می‌کند.

 سردار محمدرضا مقیمی، رئیس پلیس آگاهی ناجا در حاشیه همایش تخصصی معاونین و رؤسای ادارات مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با اشاره به اقدامات انجام شده در بازار ارز، اظهار کرد: در این خصوص همکاری‌ بین پلیس آگاهی و بانک مرکزی انجام شده است و بر خرید و فروش ارز خارج از سیستم بانکی و صرافی‌ها نظارت می‌شود.

وی با بیان اینکه در این طرح اطلاعات پلیس و بانک با یکدیگر تعامل می‌شود، تصریح کرد: خرید و فروش ارز در مکان‌هایی که مختص این موضوع نیست توسط پلیس اقتصادی آگاهی و آگاهی استان‌ها رصد می‌شود و در این زمینه در برخورد با متخلفان کشفیات خوبی داشتیم.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به برنامه این پلیس برای چند ماه باقی‌مانده تا پایان سال 95، عنوان کرد: برآورد در خصوص عملکرد 9 ماهه پلیس آگاهی انجام شده است. در برهه‌ای از زمان با شیب تند سرقت روبه‌رو بودیم، اما طی 3 سال گذشته این شیب روند کاهشی به خود گرفته است.

وی با اشاره به سرقت‌های پراهمیت تصریح کرد: سرقت خودرو، منزل، طلافروشی و بانک‌ها جزو سرقت‌های کلان محسوب می‌شوند و سرقت قطعات خودرو، پلاک، کش‌روزنی، جیب‌بری و کیف‌قاپی سرقت‌های خردی هستند که با کاهش روبه‌رو بودند.

وی با بیان اینکه در بحث سرقت نسبت به سال گذشته با کاهش 5 درصدی روبه‌رو بوده‌ایم، اضافه کرد: کشف به وقوع نسبت به سال گذشته با رشد روبه‌رو بوده است. در بحث سرقت‌های خرد با توجه به برآوردها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده با کاهش 5 تا 5.5 درصدی روبه‌رو بوده‌ایم، اما در بحث سرقت موتورسیکلت‌ها نسبت به سال گذشته تغییری را مشاهده نکرده‌ایم. همچنین در زمینه سرقت قطعات خودرو با کاهش مواجه بوده‌ایم.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با توجه به اینکه به پایان سال نزدیک می‌شویم، از افرادی که در پاساژها و مراکز تجاری هستند خواست تا خود را از لحاظ امنیتی تقویت و در این زمینه از پلیس محله، پلیس افتخاری و موسسات امنیتی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه طی روزهای گذشته که اختلافات قیمت ارزی به وجود آمد، افراد نسبت به خرید آن و نگهداری در منزل اقدام کردند، تصریح کرد: وقتی پول نقد را در منزل نگه می‌داریم، در واقع منزل خود را به شعبه‌ای از بانک تبدیل کرده‌ایم که یک سارق به راحتی می‌تواند تمام حاصل عمر شما را با خود ببرد. از شهروندان می‌خواهم منازل خود را بدون در نظر گرفتن مسائل امنیتی به شعبه‌ای از بانک تبدیل نکنند.

مقیمی به شهروندان پیشنهاد داد با توجه به اینکه به پایان سال 95 نزدیک می‌شویم، افراد اموال با ارزش خود را در داخل صندوق امانات موسسات یا سازمان‌های مرتبط با این موضوع نگهداری کنند تا سرقت منازل کاهش پیدا کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین