|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۱۴۰۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۰
وزیر امورخارجه تشکیلات خودگردان فلسطینی روز سه شنبه گفت: سران رژیم صهیونیستی خوی کینه توزانه دارند و فاشیست و نژاد پرست هستند.
 وزیر امورخارجه تشکیلات خودگردان فلسطینی روز سه شنبه گفت: سران رژیم صهیونیستی خوی کینه توزانه دارند و فاشیست و نژاد پرست هستند.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، ریاض المالکی وزیر امورخارجه تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: مقام های فلسطینی از سوئد که رئیس دور آتی نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد است خواهند خواست تا مساله شهرک سازی ها و قطعنامه اخیر شورای امنیت را به طور جدی پیگیری کند.

وی تاکید کرد که مقام های فلسطینی در سطح بین المللی برای جلوگیری ساخت شهرک های صهیونیستی و پیگیری قطعنامه اخیر شورای امنیت تلاش خواهند کرد.

مالکی در پایان خطاب به شورای امنیت سازمان ملل گفت که شورای امنیت باید مسئولیت خود را در اجرایی کردن تصمیمات اتخاذ شده در این شورا به ویژه قطعنامه اخیر علیه شهرک سازی ها بپذیرد.

پیشتر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار کرد: شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی کشور فلسطین محکوم به شکست است.

محمود عباس خواستار آن شد که سال 2017 میلادی سال به رسمیت شناختن کشور فلسطین باشد، چرا که به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین از سوی شمار بیشتری از کشورها باعث تقویت فرصت های دستیابی به راه حل تشکیل دو کشور خواهد شد.

شورای امنیت جمعه سوم دی ماه قطعنامه ای را در محکومیت شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین تصویب کرد و آمریکا در اقدامی کم سابقه این قطعنامه را وتو نکرد و به آن رأی ممتنع داد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین