|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۱۴۰۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵
رفتار نژاد پرستانه چند جوان فرانسوی با یک سیاه پوست در یکی از ایستگاه های متروی پاریس، بازتاب گسترده ای در رسانه های این کشور داشته است.
 رفتار نژاد پرستانه چند جوان فرانسوی با یک سیاه پوست در یکی از ایستگاه های متروی پاریس، بازتاب گسترده ای در رسانه های این کشور داشته است.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس24، چهار تن از هواداران فرانسوی تیم چلسی دراقدامی نژادپرستانه تیتر بسیاری از رسانه های دیداری و شنیداری فرانسه شدند.

این چهار جوان نژاد پرست در حالی که خود سوار بر قطار مترو شده بودند، از سوار شدن یک مرد سیاه پوست جلوگیری کردند.

جوانان سفید پوست نژاد پرست در حالی که فریاد می زدند: 'ما نژاد پرستیم! ما نژاد پرستیم و اجازه نمی دهیم یک سیاه پوست در کنار ما بایستد، وی را به بیرون پرتاب کردند.'

دوربین مدار بسته این ایستگاه مترو ، رفتار نژاد پرستانه این افراد را ضبط کرد و پس از منتشر شدن آن در سانه های تصویری، دستگاه قضایی فرانسه بلافاصله قرار بازداشت آنان را صادر کرد.

افزایش نژادپرستی و نفرت علیه مسلمانان در این کشور به شکلی تحمل ناپذیر افزایش یافته است و مسلمانان و یهودیان دیگر نباید به دلیل اعتقادات خود مورد حمله و نفرت قرار گیرند.

به گزارش ایرنا، افزایش نژاد پرستی در کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، موضوعی است که نه تنها اتباع خارجی، بلکه مقام های این کشورها را نیز نگران کرده است.

در همین ارتباط، وزارت کشور فرانسه با صدور بیانیه ای درباره افزایش موج نژاد پرستی علیه سیاه پوستان و همچنین اسلام گرایان ابراز نگرانی کرده و تهدید کرده بود که مجازات های شدیدتری در انتظار نژادپرستان خواهد بود.

این واقعیتی انکارناپذیر است که نژادپرستی و تنفر از رنگین پوستان در فرانسه در حال رشد است و به همین علت وزارت کشور فرانسه با ارائه طرحی در نظر دارد موج جدید نژاد پرستی را در این کشور مهار کند.

این طرح سه ساله بر سه محور اصلی امنیتی، حقوقی و آموزشی استوار است که برای اجرایی کردن آن بودجه ای معادل یکصد میلیون یورو در نظر گرفته شده است.

در همین ارتباط، اعضای کمیته رفع تبعیض‌های نژادپرستی سازمان ملل 'CERD' چندی پیش ضمن خطرناک ارزیابی کردن وضعیت نژادپرستی در فرانسه اعلام کرد : از گزارش رویدادهایی که در زمینه نژادپرستی در فرانسه رخ داده ، حیرت‌زده شده است.

این کمیته از دولت این کشور به علت نبود اراده سیاسی و همچنین شیوع فزاینده اقدامات نژادپرستانه در فرانسه بشدت انتقاد کرد.

یکی دیگر از نمودهای بارز نژادپرستی در سال‌های اخیر در فرانسه، رفتار نژادپرستانه مقام های این کشور علیه کولی‌های ساکن فرانسه است که علیرغم هشدارها و درخواستهای سازمانها و نهادهای بین‌المللی برای توقف این گونه رفتارها ، دولت‌های این کشور بدون توجه به انتقادات بین‌المللی همچنان به اخراج رومانی تبارها از فرانسه ادامه داده‌اند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین