کد خبر: ۱۳۹۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
پیشتر وب‌سایت شبکه الحدث فلسطین به‌نقل از شبکه 7 تلویزیون اسرائیل گزارش کرده بود، دست‌کم 2 نفر از قربانیان حادثه حمله مسلحانه به باشگاه شبانه در استانبول اسرائیلی هستند.
 منابع خبری مختلف اقدام به انتشار گزارش‌هایی درباره تابعیت کشته و مجروح شدگان حمله مسلحانه به باشگاه شبانه استانبول کردند. مقامات ترکیه صبح امروز گفته بودند 16 نفر از تلفات این حادثه از اتباع خارجی هستند.

 وب‌سایت شبکه خبری ال‌بی‌سی لبنان گزارش کرد در حادثه حمله مسلحانه به باشگاه شبانه‌ای در استانبول ترکیه 5 لبنانی زخمی شدند که موضوع از طریق کنسولگری لبنان در ترکیه در حال پیگیری است.

پایگاه خبری لبنان 24 گزارش کرد: «4 نفر لبنانی در حمله به باشگاه شبانه زخمی شدند که عبارتند از؛ نضال بشراوی، ناصر بشاره و فرانسوا اسمر، کریمه دختر استفان دویهی نماینده پارلمان لبنان. همچنین 1 نفر لبنانی به نام الیاس وردینی در این حادثه مفقود شده است.»

این منبع تاکید کرد: «بشراوی به‌دنبال اصابت چند تیر به کتفش تحت عمل جراحی قرار گرفت، اسمر به‌طور جزئی زخمی شده است و تحت عمل جراحی قرار دارد و ناصر بشاره اکنون در اتاق عمل قرار دارد.»

این در حالی است که کنسولگری لبنان در ترکیه اعلام کرده است، آمار دقیقی از تعداد مجروحان لبنانی حادثه ندارد.

علاوه بر این، منابع غیر رسمی تعداد مجروحان لبنانی را 13 نفر عنوان کرده‌اند.

از سوی دیگر پایگاه خبری عرب 48 فلسطین گزارش کرد: «یک دختر عرب‌زبان 22 ساله از فلسطین شب گذشته در باشگاه شبانه حضور داشت که طبق آخرین گزارش‌ها مجروح شده است.»

پدر این دختر گفت: «از شب گذشته که در فیسبوک از ماجرای باشگاه شبانه مطلع شدم، بسیار نگران وضعیت دخترم بودم. برای مدتی نتوانستیم با او ارتباط برقرار کنیم، تا اینکه در بیمارستان ازسوی یکی از پرسنل با ما تماس گرفتند و اکنون می‌دانیم که او در سلامتی کامل به‌سر می‌برد.»

علاوه بر این، از شب گذشته تاکنون ارتباط با یک دختر فلسطینی دیگر که به باشگاه شبانه رفته بود، قطع شده است و اکنون اطلاعی از وضعیت او در دست نیست.

پیشتر وب‌سایت شبکه الحدث فلسطین به‌نقل از شبکه 7 تلویزیون اسرائیل گزارش کرده بود، دست‌کم 2 نفر از قربانیان حادثه حمله مسلحانه به باشگاه شبانه در استانبول اسرائیلی هستند.

منابعی در سفارت اردن در ترکیه نیز اعلام کردند در حمله مسلحانه به باشگاه شبانه در استانبول 1 اردنی کشته و 3 نفر دیگر زخمی شدند.

طبق این گزارش، سفارت اردن در ترکیه در حال هماهنگی با طرف‌های ذی‌صلاح ترک است تا اطلاع دقیقی از وضعیت اتباع اردنی کسب کند.

به گزارش آنا، طبق اعلام وزارت کشور ترکیه، در حمله مسلحانه به باشگاه شبانه در استانبول 39 نفر کشته شدند که 16 نفرشان از اتباع خارجی بوده‌اند. این در حالی است که منابع آگاه در وزارت امور خارجه به خبرنگار آنا اعلام کردند که تاکنون اطلاعی درباره اینکه در میان کشته‌شدگان و مجروحان حادثه، فردی ایرانی وجود دارد یا خیر، به دست نیامده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین