|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۱۳۹۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶
رییس سازمان ملی استاندارد ایران ، با اشاره به جایگاه سازمان ملی استاندارد ایران ، تصریح کرد : سازمان ملی استاندارد ایران یک سازمان مستقل دولتی و زیرنظر مستقیم رییس جمهوری است و که رییس سازمان با ابلاغ رییس جمهوری مشغول به کار می شود.
سفیر نیوزیلند در جمهوری اسلامی ایران در دیدار با رییس سازمان ملی استاندارد ایران خواستار توسعه روابط تجاری بین دو کشور شد.

به گزارش دفتر روابط عمومی و ارتباطات بین الملل سازمان ملی استاندارد؛ ایمون اوشانسی ، سفیر نیوزلند در این دیدار که صبح امروز در سازمان ملی استاندارد ایران انجام شد با بیان اینکه مهمترین بخش روابط تجاری بین ایران و نیوزیلند ، لبنیات است ، بر گسترش روابط تجاری بین دو کشور تاکید کرد.



نیره پیروزبخت ، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در این دیدار با اشاره به اهمیت سلامت غذایی در ایران گفت : در این سازمان و سازمان های مرتبط  یکپارچگی غذا مورد تاکید قرار دارد ، بطوریکه باید از مزرعه تا سفره تحت نظارت و کنترل قرار گیرد.

وی با بیان اینکه عمده ترین محصول وارداتی از نیوزیلند کره و بیشترین محصول صادراتی به آن کشور خرما است اظهار داشت : درصورت وجود مغایرت با استانداردهای لازم کالای وارداتی مرجوع می شود.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران ، با اشاره به جایگاه سازمان ملی استاندارد ایران ، تصریح کرد : سازمان ملی استاندارد ایران یک سازمان مستقل دولتی و زیرنظر مستقیم رییس جمهوری است و که رییس سازمان با ابلاغ  رییس جمهوری مشغول به کار می شود.

پیروزبخت در همین زمینه توضیح داد : سازمان ملی استاندارد ایران دارای مراکز تایید صلاحیت ، اندازه شناسی ، پژوهشگاه استاندارد و 4 معاونت است و در 31 استان کشور ادارات کل استاندارد فعالیت دارند.

حسن سرشتی ، سرپرست پژوهشگاه استاندارد ، در این دیدار در خصوص پژوهشگاه استاندارد و فعالیت های 4 پژوهشکده این پژوهشگاه توضیحاتی را ارایه کرد.

در ادامه این نشست وحید مرندی مقدم ، معاون نظارت بر اجرای استاندارد ، با بیان اینکه 22 هزار واحد تولیدی تحت نظارت سازمان ملی استاندارد ایران قرار دارد گفت : از این تعداد 4 هزار واحد تولیدی در زمینه غذا و فرآورده های غذایی فعالیت دارند.

وی با اشاره به فرآیند بازرسی کیفی در کارخانجات تولیدی اظهار داشت : با انجام بازرسی های مستمر توسط  مدیران کنترل کیفی مستقر در واحدهای تولیدی در صورتیکه تولیدات منطبق با استاندارد باشد گواهینامه های استاندارد برای محصولات صادر می شود.

مرندی مقدم ، افزود : علاوه برکالاهای مشمول استاندارد اجباری که برای واردات تحت کنترل قرار می گیرند ، یکسری کالای دیگر برای واردات نیز کنترل می شوند که فهرست آنها سالانه روزآمد شده و اعلام می شود.

همایون نکونام ، مدیرکل دفتر بازرسی کالاهای صادراتی و وارداتی نیز با بیان اینکه این دفتر نظارت بر تهیه فهرست کالاهای مشمول استاندارد و نظارت بر آن کالاها در مبادی و وردی کشور را عهده دار است ، یادآور شد : مهمترین محصول وارداتی از نیوزیلند ، محصول کره است که تحت نظارت قرار می گیرد.



وی با بیان اینکه در برخی موارد نمونه ها به لحاظ تاریخ بلند مدت مرجوع می شود اظهار داشت : تا کنون هیچ محصول ایرانی از نیوزیلند مرجوع نشده است.

 سپس سفیر نیوزیلند با بیان اینکه ، حصول اطمینان از محصولات صادراتی نیوزیلند برای دولت کشورمان اهمیت دارد خواستار بازدید نمایندگان جمهوری اسلامی ایران از فرآیند تولید محصولات لبنی و دامی آن کشور برای اطمینان کشورهای هدف از کیفیت و سلامت محصولات نیوزیلند شد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین