کد خبر: ۱۳۹۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
اگر فتنه 88 در کشوری مانند آمریکا رخ می داد صددرصد دولت آمریکا سقوط می کرد، اما دو عامل 1- رهبری بسیار شجاع، داهیانه و دلسوز و 2 مردمی که تشنه بصیرت بودند، فتنه را در کشور ناکام گذاشت.
برخی که امروز به بهانه «اتحاد» خواستار عدم سخن گفتن از فتنه و محکوم کردن فتنه‌گران می‌شوند، عمل‌شان مصداق قرآن بر سر نیزه کردن است.

رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: برخی که امروز به بهانه «اتحاد» خواستار عدم سخن گفتن از فتنه و محکوم کردن فتنه‌گران می‌شوند، عمل‌شان مصداق قرآن بر سر نیزه کردن است.

محمدجواد لاریجانی با تاکید بر اینکه یک مسئله بسیار مهم و مورد نیاز این است که فتنه 88 و چرایی وقوع آن و نیز سازوکار مقابله با آن به خوبی فهمیده شود، خاطرنشان کرد: فتنه 88 حقیقتاً یک کودتای تمام عیار علیه تجربه ملت ایران بود که هم دموکراسی در کشور را هدف قرار داده بود و هم با ماهیت اسلامی نظام به مقابله برخاسته بود.

وی که با تسنیم گفتگو می کرد، با بیان اینکه دولتهای خارجی در فتنه 88 برنامه ریزی عمیقی داشتند و متاسفانه نیروهای سیاسی با سابقه ای را در داخل کشور توانسته بودند وارد این فتنه کنند، افزود: اینکه غربیها علیه کشور ما و نظام ما توطئه کنند چیز غریبی نیست و از بدو انقلاب اسلامی وجود داشته و همین الان هم در جریان است اما به رغم این توطئه ها، جمهوری اسلامی همواره قوی تر شده است؛ لذا ما از اینکه دشمن به ما تهاجم ببرد نگرانی نداریم چرا که ملت ایران انسانهای شجاع و مقاومی هستند و در برابر آن می ایستند اما مسئله این است که چرا یک جریان سیاسی مثل اصلاحات که در آن انسانهای محترم و متدینی هم بوده و هستند، هیزم فتنه 88 را فراهم کرد؟ و چرا این جریان بر علیه نظام جمهوری اسلامی دست به شورش زد؛ شورشی که دقیقاً در چارچوب برنامه های دشمنان ایران بود.

این کارشناس ارشد مسائل راهبردی تصریح کرد: اولین عامل در این مسئله که موجب شد یک لکه سیاسی بزرگ بر دامن جناح اصلاح طلب بنشیند، «انحراف از تفکر دینی» است. کسانی که پرچمدار سکولار لیبرالیزم بودند از زمان دولت اصلاحات به اسم »«نوگرایی» و «نواندیشی» و از این اصطلاحات، در داخل این جناح لانه کردند؛ در حالی که هیچ‌کدامش نو نبود بلکه «کهنه مالی دین» بود.

محمدجواد لاریجانی افزود: این افراد و جریان ها، کهنه های جریان سکولار-لیبرال را آوردند و بر تن دین تر و تازه ما یعنی اسلام بستند و یک انحراف مهم از تفکر دینی را در جریان اصلاح طلب به وجود آوردند.

وی انحراف از فکر اصیل دینی را سبب ساز ورود به «نفاق در عمل سیاسی» در جریان اصلاح طلب توصیف کرد و گفت: اصلاح طلبان که با آن انحراف مواجه شدند، از آنجا که نمی توانستند آنچه در باطن دارند را علناً اظهار کنند، لذا مجبور به نفاق در عمل سیاسی شدند و نتیجه نفاق در عمل سیاسی «خروج بر علیه حکومت مشروع» شد.

این تحلیلگر ارشد مسائل راهبردی، سیر و حرکت از «انحراف در تفکر دینی» به «خروج علیه حاکم مشروع» را  یک تجربه بسیار عبرت آموز برشمرد و با تاکید بر اینکه همه جناح ها در معرض چنین خطراتی هستند، گفت: جناح اصولگرا هم یک زمانی در معرض این خطر قرار داشت اما قویّاً با آن مقابله کرد.

لاریجانی بر لزوم عاری بودن عمل سیاسی گروه ها و افراد از هرگونه «نفاق» تاکید کرد و گفت: هر سیاستمداری و بویژه سیاستمدار انقلابی باید پرچمدار عمل خالصانه سیاسی باشد؛ حال چه مردم به او رای بدهند و  چه ندهند. سیاستمدار انقلابی باید اسوه خلوص در عمل باشد، نظرش را بگوید، حال ممکن است مردم بپذیرند و ممکن است نپذیرند.

وی با بیان اینکه خروج بر علیه امام عادل و ولی مشروع از اعظم ذنب ها و گناهان و معادل «بغی» است، به تحلیل حماسه 9 دی پرداخت و گفت: اگر فتنه 88 در کشوری مانند آمریکا رخ می داد صددرصد دولت آمریکا سقوط می کرد، اما دو عامل 1- رهبری بسیار شجاع، داهیانه و دلسوز و 2 مردمی که تشنه بصیرت بودند، فتنه را در کشور ناکام گذاشت.

وی با اشاره به اظهارنظرهای این روزهای برخی افراد مبنی بر اینکه در 9 دی نباید راجع به فتنه صحبت کنیم بلکه فقط باید از اتحاد دم بزنیم، گفت: این حرفها «قرآن سر نیزه کردن» است. «اتحاد» امر بسیار مطلوب و خوبی است اما به شرط آنکه حول راه درست و حول اسلام و  جمهوری اسلامی باشد؛ اما اینکه علیه فتنه صحبت نکنیم تا اتحاد برقرار شود حرف بی ربط و مصداق قرآن سر نیزه کردن است.

لاریجانی ادامه داد: بعضی هم می گویند فتنه نیروهای انقلاب را روبروی هم قرار داد؛ این حرفها می تواند وجهی از حقیقت را داشته باشد اما ریشه فتنه اینها نبود. ریشه اش همان انحراف در فکر دینی، نفاق در عمل سیاسی و نهایتاً آمادگی برای خروج علیه حکومت مشروع در یک برنامه ریزی کودتایی طراحی شده از خارج بود.

وی خاطرنشان کرد: این افرادی که امروز می گویند "سخن گفتن از فتنه رودررو قرار دادن برخی نیروهای انقلاب است"؛ چه خوب بود که این توصیه های سوپردولوکس خود را در زمان فتنه مطرح و به آنها که بر علیه نظام شمشیر کشیده و به خیابانها آمده بودند، می گفتند که اختلاف افکنی نکنند و همه پشت سر رهبری بایستند و اجازه دهند همان فردی که اسمش از صندوقها بیرون آمده زمام امور را در دست بگیرد.

رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه تاکید کرد: توصیه به نیروهای انقلاب برای نایستادن مقابل هم توصیه خوبی است و ما با این توصیه های اخلاقی مخالف نیستیم اما باید دید غرض از این حرفهای سوپردولوکس چیست.

لاریجانی با بیان اینکه برخی دیگر توصیه میکنند که با هم تند صحبت نکنید و به هم بدنگویید، اظهار داشت: البته اینها حرفهای خوبی است؛ این آقایان می گویند خیلی با اخلاق و ناز باشید و به هم ظلم نکنید؛ ظلم نکردن توصیه خوبی است، اما می دانید بزرگترین ظلم چیست؟ ظلم در حق ولایت است. یعنی اگر از ظلمهای کوچک هم عاری باشیم اما از یک ولی مشروع اطاعت نکنیم و حتی در مقابل ظلمهایی که به ولی مشروع می شود سکوت کنیم، بزرگترین ظلم را مرتکب شده ایم.

وی افزود:  مگر در حق امام حسین(ع) و سایر ائمه ما چطور ظلم کردند؟ خیلی ها نماز و روزه شان ترک نمی شد و به مورچه هم آسیب نمی زدند اما حق ولی مشروع را نادیده گرفته و چنان ظلمی را سبب شدند.

لاریجانی افزود: اگر این آقایان بگویند اسلام چیز خوبی نیست اشکالی ندارد، اما چرا به آن دروغ می بندند؟ چرا می گویند اسلام نظام حکومتی ندارد؟ چرا می گویند اسلام ولایت فقیه ندارد؟ اینها دروغهای خیلی بزرگی است. اینکه ما دروغهای بزرگ و ظلم‌های بزرگ را بپذیریم اما در ظلم‌های کوچک و دروغ‌های کوچک به اصطلاح خیلی «ناز» باشیم، اینها اخلاق سوپردولوکسی است و اساساً بصیرت یعنی همین که این چیزها را تشخیص بدهیم. بصیرت یعنی اینها را بدانیم تا کسی نیاید دروغ بزرگ را به ما تحمیل کرده و در دروغهای کوچک قیافه اخلاقمدار به خود بگیرد و مدعی باشد دروغ نمی‌گوید.

وی با بیان اینکه 9 دی باید فرصتی برای پرده برداری از توطئه های دشمن و اعتلای بصیرت ملت و تقویت این حرکت عظیم انقلابی در کشور ما باشد، خاطرنشان کرد: 9 دی نشان داد جمهوری اسلامی بسیار توانمند است و با اتکا به خدا و مردم و رهبری یک ولی مشروع می تواند توطئه های عظیمی را از پیش پا بردارد.

لاریجانی در ادامه در پاسخ به سئوالی در مورد محاکمه موسوی و کروبی گفت: محاکمه اینها مشکلی ندارد منتهی نظام بر اساس بهترین منافع برای کشور و ملت تصمیم‌گیری می‌کند که در آن هم قانون دخیل است و هم مصلحت اندیشی. هیچ‌کس در نظام از محاکمه آنها  نگرانی ندارد و ممکن است در آینده اینکار صورت گیرد منتهی مسئولان نظام سبک و سنگین می‌کنند که کدام حالت منافعش برای ملت و مملکت بیشتر است.

وی در پایان گفت: هیچ نگرانی از بابت محاکمه آنها وجود ندارد، منتها آنچه برای من بسیار مهم است، فهم این پدیده فتنه است. یعنی اینکه چگونه می شود کسانی که در دامن نظام رشد یافتند و مصدر خدماتی هم بودند و زحمت هم کشیدند، به تدریج به دامن فتنه کشیده شدند؟ این همه مسیری است که گفتم، یعنی انحراف در فکر دینی، نفاق در عمل سیاسی و سپس خروج علیه حاکم مشروع.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین