|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۱۳۹۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به شهرک اکباتان رفت و با بیان اینکه این منطقه یکی از محلات نوین پایتخت است، گفت: براساس اطلاعات ارائه شده در محله اکباتان 42 مدرسه، سه مسجد و دو ورزشگاه بزرگ قرار دارد و این در حالی است که هر بلوک برای خود باشگاه کوچکی نیز دارد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران، صبح روز جمعه تهرانگردی خود را به منطقه 5 اختصاص داد و از بخش‌های مختلف این منطقه بازدید کرد.

 احمد مسجدجامعی صبح روز جمعه، اولین تهرانگردی زمستانی خود را به منطقه 5 اختصاص داد و با حضور در زورخانه جوانمردان یادبود شهدای کن و حضور در جمع ورزشکاران ورزش زورخانه‌ای، برنامه خود را آغاز کرد. در این دیدار مربی این زورخانه به مسجدجامعی گفت که 100 هزار عکس قدیمی از ورزشکاران قدیمی زورخانه دارد که می‌تواند در راستای برگزاری یک نمایشگاه آنها را در اختیار مدیریت شهری قرار دهد.



عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به شهرک اکباتان رفت و با بیان اینکه این منطقه یکی از محلات نوین پایتخت است، گفت: براساس اطلاعات ارائه شده در محله اکباتان 42 مدرسه، سه مسجد و دو ورزشگاه بزرگ قرار دارد و این در حالی است که هر بلوک برای خود باشگاه کوچکی نیز دارد.

در ادامه بازدید مسجدجامعی از محله اکباتان، یکی از مربیان پارکور در این شهرک، ضمن ارائه درخواست مکتوب به مسجدجامعی از وی خواست که زمینی مسطحی را برای تمرین پارکورسواران این منطقه اختصاص دهد که مسجدجامعی نیز از شهردار این منطقه خواست که ضمن بررسی شرایط موجود، به این درخواست جوانان منطقه پاسخ مثبت دهد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه بازدید از این شهرک و پس از شنیدن صحبت‌های برخی از اهالی آن و اعضای شورایاری اظهار کرد: طبق گفته اهالی این محله پروژه مگامال در زمینی 19 هکتاری ساخته شده است که البته 50 درصد این پروژه متعلق به شهرداری بوده که بعدا سهم خود را به بانک شهر می‌فروشد و 50 درصد آن نیز به یک شرکت مالزیایی و تعاونی ناجا تعلق دارد که حالا از هویت مالک آن اطلاع دقیقی موجود نیست.


مسجد جامعی با اشاره به اینکه در سال 90 و در مراسم افتتاح ایستگاه مترو اکباتان، به گفته اهالی این شهرک، شهردار تهران قول داد که پارکینگی با ظرفیت 3 هزار و 300 خودرو ایجاد خواهد کرد اما این مهم محقق نشد، افزود: حالا فاز دو اکباتان به پارکینگ تبدیل شده است؛ به گونه‌ای که از ساعت 6 تا 21 تمام متروسواران خودروهای خود را در کوچه پس کوچه‌های فاز 2 پارک کرده و عملا محلی برای پارک خودروهای اهالی محل وجود ندارد.

شکایت مردم منطقه 5 از تخلف دانشگاه شهید بهشتی

در همین خصوص یکی از اعضای شورایاری محله اکباتان، در مورد تخلف دانشگاه شهید بهشتی در تبدیل یک معبر عمومی به پارکینگ اختصاصی دانشگاه گفت: متاسفانه دانشگاه شهید بهشتی 886 متر از فضای عمومی را به پارکینگ بدل کرده که شکایت از آن در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در شعاع سه کیلومتری اکباتان سه مال بزرگ ایجاد شده است، ادامه داد: علاوه بر مگامال شاهد فعالیت مجتمع کوروش، هایپرمی و هایپراستار هستیم و متاسفانه در برخی روزها از ساعت 18 به بعد به دلیل ترافیک فزآینده حتی نمی‌توانیم از شهرک اکباتان خارج شویم.

در ادامه عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه براساس آخرین سرشماری‌های انجام شده 56 هزار نفر در قالب 15 هزار و 860 خانوار در این منطقه زندگی می‌کنند، گفت: این در حالی است که 30 درصد جمعیت این منطقه بالای 60 سال سن دارند و اکباتان جزو مسن‌ترین مناطق تهران محسوب می‌شود و با این حال به دلیل نوع منطقه و دسترسی‌های موجود، متقاضیان زیادی برای سکونت در این منطقه دارد.

شرکت مسجد جامعی در مراسم سال نو آشوریان

در ادامه مسجدجامعی به دلیل قرار گرفتن در آستانه سال نو میلادی به انجمن آشوریان تهران رفت و در مراسم سال نو آنها شرکت کرد.

آلبرت گوچویی، رئیس انجمن آشوریان نیز ضمن سخنرانی در این مراسم گفت: جای آشوریان، ارامنه و اقلیت‌های مذهبی در شورای شهر تهران خالی است و امیدواریم در انتخابات آتی بتوانیم حداقل یک نماینده داشته باشیم.

همچنین یوناتن بتکلیا، نماینده آشوریان در مجلس و دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان نیز ضمن تبریک سال نو میلادی به زبان آشوری گفت: در زمان مدیریت مسجدجامعی عهدنامه امام علی (ع) با نصرانی‌ها که متعلق به 1400 سال پیش بود از اصفهان به نمایشگاه کتاب آورده شد و در معرض دید عموم قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اتحادیه آشوریان در سال 1968 توسط ایرانیان تاسیس شد، تصریح کرد: به دلیل امنیت و آزادی که در ایران وجود دارد، دفتر آشوریان پس از 37 سال از آمریکا به ایران آمد و این صرفا به دلیل کمک و مساعدت دولت وقت بوده است.

دبیر کل اتحادیه جهانی آشوریان با بیان اینکه از شهرداری منطقه درخواست کرده‌ایم که مدرسه بهنام که متعلق به آشوریان است را آسفالت کند، اضافه کرد: متاسفانه شهرداری منطقه اعلام کرده است که می‌تواند به لکه گیری اقدام کند و از شهرداری می‌خواهیم که در آستانه سال نو، آسفالت مدرسه‌مان را هدیه دهد و این در حالی است که شهردار تهران وعده داده که برای تکمیل ساختمان جدید اتحادیه جهانی آشوریان به ما کمک کند و امیدواریم این ساختمان برای سال آینده آماده شود.



مسجدجامعی نیز در ادامه با بیان اینکه نباید از کلمه اقلیت استفاده کنیم، گفت: در بیشتر نقاط جهان، ادیان مختلفی که کنار هم زندگی می‌کنند با یکدیگر اختلاف دارند اما ما در تهران کنار هم سالیان سال است که زندگی کردیم و شهر را ساخته‌ایم. همه ما هموطن هستیم و با هر گروه مذهبی در شادی و غم کنار یکدیگر حاضر هستیم.

در ادامه عضو شورای اسلامی شهر تهران، به پارک ویژه جانبازان و روشندلان رفت و اظهار کرد: این پارک ویژه روشندلان و معلولان در مساحت 35 هزار و 540 متر ساخته شده است؛ به گونه‌ای که با ساخت مسیر ویژه به روشندلان و معلولان برای استفاده از امکانات این پارک راهنمایی می‌کند.

مسجد جامعی با بیان اینکه بنا به گفته مسئولان در آینده‌ای نزدیک سیستم صوتی در این پارک نصب می‌شود که معلولان و روشندلان را در تقاطع‌ها هدایت می‌کند، گفت: وسایل بازی، ست‌های ورزشی و همچنین آبخوری‌های این پارک برای معلولان مناسب‌سازی شده و حتی تابلوهایی نیز با خط بریل برای آنها در نظر گرفته شده است و نکته جالب این است که این پارک ویژگی منحصر به فرد دیگری دارد که گل‌های بدون خار کاشته شده است.

آخرین وضعیت ساماندهی دره فرحزاد



مقصد بعدی تهرانگردان دره فرحزاد و مددسرای اضطراری شهرداری منطقه 5 در این محله بود. مسجد جامعی در این بازدید عنوان کرد: این مددسرا با ظرفیت 120 نفر، در یکی از بخش‌های دره فرحزاد قرار دارد که اطراف آن را نیز پاتوق‌هایی فراگرفته است اما به گفته مسئولان شهرداری، در این پاتوق‌ها چند گشت نیروی انتظامی مستقر هستند و شرایط امنیتی این منطقه بهتر شده است.

وی درباره طرح ساماندهی دره فرحزاد نیز بیان کرد: در این طرح از مصالح داخل دره برای ساماندهی استفاده می‌شود که آن فضا و شکل باقی بماند. تقریبا در این بخش منطقه، تعداد زیادی از خانه‌هایی که در میان دره بود خریداری و تخریب شده است و طرح بازسازی نیز حدود 250 متر انجام شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران سپس در میان نجات یافتگان این مددسرا رفت و با آنها به گفت‌وگو پرداخت. مسجد جامعی پس از این گپ و گفت اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که این نجات یافتگان داشتند، مشکل مدارک هویتی بود که با راهنمایی‌های صورت گرفته راهکاری برای دریافت مدارک هویتی و شناسایی آنها مطرح شد.

هشتاد و پنجمین تهرانگردی احمد مسجد جامعی با حضور در منزل شهید مدافع حرم، سردار انصاری و دیدار با خانواده معظم این شهید، به پایان رسید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین