|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۵۹
کد خبر: ۱۳۹۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
سوال من این است که حضراتی که امروز منتقد دولت روحانی هستند چطور آن سالها سکوت می کردند. چطور نمی دیدند چه بر سر کشور آمده است و متوجه نمی شوند که دولت روحانی در چه شرایطی کشور را به دست گرفت. همین دغدغه مندان در چنین فضایی به معاون رئیس‌جمهور در نمازجمعه یزد هم حمله می‌کنند.
یک عضو شورای سیاسی انتخاباتی اصلاح طلبان گفت:با توجه به آنکه اصولگرایان استراتژی مشخصی برای رقابت با روحانی در فضای سیاسی ندارند به جای رفتارهای ایجابی از رفتارهای سلبی استفاده می‌کنند؛ از همین رو است که در چند ماه اخیر شاهد تخریب دولت و روحانی هستیم.

‌ محمودمیرلوحی اظهار کرد: با توجه به فضای سیاسی موجود ،باید گفت که امسال شاهد نوعی انتخابات زودرس بوده ایم ،با اینکه در معرفی کاندیداهای رقیب اصلاح طلبان و معتدلین تاخیر وجود دارد اما تخریب‌ها از سوی رقبا از بعد از اعلام نتایج انتخابات سال 94 شروع شده است.

وی ادامه داد: هر اقدامی که اعضای دولت یازدهم انجام می دهند را رقبا به حساب فعالیت های انتخاباتی می گذارند؛ مثلا حقوق شهروندی کنترل تورم،‌قرارداد ایرباس، رونق اقتصادی ، قرارداد بوئینگ و سایر فعالیت های دولتی که به یک موفقیت تبدیل شده است را فعالیت انتخاباتی می خوانند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب  تصریح کرد: رقبا به جای آنکه دولت را به درستی نقد کنند و بگویند چرا حقوق شهروندی را  آنقدر دیرهنگام و پس از گذشت سه سال از وعده‌ای که داده شده اعلام کردید، می گویند که این منشور برای جذب مردم به انتخابات ارائه شده است و تنها کارکرد تبلیغاتی دارد.

میرلوحی همچنین در ارتباط با این موضوع که کاندیدهای اصولگرا برای انتخابات ریاست جمهوری آینده هنوز مشخص نشده اند، خاطر نشان کرد: اینکه رقبای آقای روحانی هنوز به صحنه نیامده اند برای این است که نتوانسته‌اند به اجماع برسند؛ از این رو است که می‌دانیم که در بلاتکلیفی به سر می برند؛ اما رفقای روحانی که شامل  اصلاح‌طلبان و معتدلین هستند خواهان ادامه چارچوب هایی‌اند که دولت طی این سه سال نیم در آن فعالیت کرده است، پس به قطع کاندیدای آن‌ها برای انتخابات آینده ریاست جمهوری آقای روحانی است.

وی افزود:‌ اصلاح طلبان و معتدلین به دنبال ادامه برجام حل و فصل مشکلات اقتصادی ، رونق اقتصاد ، کاهش تورم ، افزایش اشتغال و ‌حل منازعات بین‌المللی  خواهند بود که از طریق انتخاب مجدد آقای روحانی به عنوان کاندیدای اصلح خود این منش را ادامه می‌دهند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در بخش دیگری از این گفت‌وگو یادآور شد:‌ تریبون‌های نماز جمعه و صدا و سیما در دست رقبای دولت است و در هر شرایطی از آن برای تخریب دولت استفاده می‌کنند. الان در تریبون های نماز جمعه صدای نگرانی کسانی را می شنویم که طی هشت سال به حرف کارشناسانی که می گفتند وضعیت اقتصادی اسفناک است  گوش نمی دادند.

وی افزود:‌ داشتن دغدغه اشتغال خوب است اما مسئله آن جا است که دغدغه مندان امروز نه زمانی که فروش نفت مان بسیار بالا اما تورم مان دو رقمی شده بود واقعا نگران وضعیت اقتصاد بودند و نه امروز که در سخنرانی های خود معیشت مردم و اشتغال را به دولت یادآوری می‌کنند.

این عضو شورای سیاسی انتخاباتی اصلاح طلبان خاطر نشان کرد: زمانی که آقای خاتمی  دولت را به احمدی نژاد تحویل داد سی درصد از بودجه کشور را بودجه عمرانی تشکیل می داد. این سی درصد سی هزار میلیارد تومان بود که با دلار 950 تومان به 32 میلیارد دلار تبدیل می شد. بعد از مدیریت احمدی نژاد بر اقتصاد ایران و تحویل دولت به روحانی 13 درصد بودجه عمرانی کشور که حدود 15 میلیارد دلار می شد را بودجه عمرانی تشکیل می داد یعنی با گذشت 11 سال نه تنها بودجه عمرانی این کشور دو برابر نشد بلکه از نصف هم کمتر شد.

وی در همین رابطه ادامه داد: سوال من این است که حضراتی که امروز منتقد دولت روحانی هستند چطور آن سالها سکوت می کردند. چطور نمی دیدند چه بر سر کشور آمده است و متوجه نمی شوند که دولت روحانی در چه شرایطی کشور را به دست گرفت. همین دغدغه مندان در چنین فضایی به معاون رئیس‌جمهور در نمازجمعه یزد هم حمله می‌کنند.

میرلوحی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با انتقاد از تیم تبلیغاتی و اطلاع رسانی دولت، یادآور شد:‌ متاسفانه در درون دولت سازمانی منسجم و خلاق برای تبلیغات و اطلاع رسانی وجود ندارد؛ این در حالی است که رقبا با بی رحمی و با استفاده از تریبون‌های مختلفی که در اختیار دارند در هر شرایطی به دولت می تازند.

وی درگفت و گو با ایسنا افزود: برجام را انکار می‌کنند و موفقیت های دولت را در حوزه نفتی نادیده می گیرند ، وقتی هم به آن‌ها گفته می‌شود چندین برابر گذشته موفق به فروش نفت شده ایم، و اقتصادمان رشد کرده، می گویند که تنها دلیل کنترل تورم و رشد اقتصادی فروش مجدد نفت است. آیا اگر برجامی در میان نبود ما می توانستیم نفتمان را این گونه بفروشیم. همین دیدگاه هم در حوزه کشاورزی به ویژه در زمینه خودکفایی گندم وجود دارد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان گفت:‌ با توجه به اینکه جریان اصولگرا استراتژی مشخصی برای رقابت سیاسی ندارد،‌برای رقابت با روحانی به جای رفتارهای اثباتی از رفتارهای سلبی استفاده می‌کنند و دقیقا از همین طریق به دولت آسیب می رسانند ؛از همین رو است که می گوییم بهترین راه حل برای مقابله با آن‌ها ایجاد یک تیم منسجم اطلاع رسانی برای دولت و تیم تبلیغاتی خلاق در زمان رقابت‌های انتخاباتی برای روحانی ضروری است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین