|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۱۳۹۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۰
وزیر نیرو گفت: کشور با محدودیت جدی منابع آب روبه‌روست و تحمل خشکسالی های پی درپی 15ساله شرایط را برای بسیاری از مناطق ایران سخت کرده است.
  وزیر نیرو گفت: کشور با محدودیت جدی منابع آب روبه‌روست و تحمل خشکسالی های پی درپی 15ساله شرایط را برای بسیاری از مناطق ایران سخت کرده است.

به گزارش ایرنا، حمید 'چیت چیان' در مراسم افتتاح آبشیرین‌کن بوشهر افزود: با توجه به اینکه کشور در منطقه خشک و نیمه‌خشک قرار دارد، برنامه‌ریزی‌های مدونی برای مقابله با برنامه کم‌آبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه استفاده از آب دریا برای تولید آب آشامیدنی از اولویت‌های وزارت نیرو است، اضافه کرد: در این طرح آب دریا پس از نمک‌زدایی در فرایند تولید قرار می‌گیرد و به شبکه سراسری منتقل می‌شود.

چیت‌چیان بیان کرد: در این ارتباط اجرای 50 طرح آبشیرین‌کن در نوار ساحلی استان‌های جنوبی در دستور کار قرار گرفت و اکنون شماری از آنها به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: برای همه نقاط ساحلی استان بوشهر طرح آبشیرین‌کن تدوین شده است که بر اساس برنامه زمانبندی شده اجرا و تکمیل می‌شود.

چیت‌چیان افزود: در این حوزه نیازمند مشارکت بیشتر بخش خصوصی هستیم زیرا مشارکت این بخش باعث سرعت در کارها، کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری می شود.

وزیر نیرو، اجرای آبشیرین‌کن 10 هزار مترمکعبی بوشهر در مدت 18 ماه را نشان از نقش مهم و تاثیرگذار بخش خصوصی در اجرای طرح‌های مختلف عنوان کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح آبشیرین کن سیراف برای تامین آب شهرستان جم، گفت: عملیات اجرایی آبشیرین‌کن سیراف با ظرفیت 28 هزار مترمکعب در روز اجرا شد که این میزان تا 35 هزار مترمکعب افزایش می‌یابد.

وزیر نیرو افزود: مردم استان بوشهر در تابستان گذشته با توجه به محدودیت‌های منابع آبی با مشکلاتی روبرو شدند که بسیار ناراحت‌کننده بود و افتتاح طرح آبشیرین‌کن بوشهر بسیار خوشحال‌کننده برای مجموعه وزارت نیروست.

وی یادآورشد: در 2 سال گذشته 2 طرح آبشیرین‌کن در بوشهر و کنگان افتتاح شده که کار بسیار ارزشمندی است و امیدواریم طرح‌های دیگر که در دست اجراست بر اساس برنامه زمانبندی به بهره‌‌برداری برسد.

وزیر نیرو در باره احداث سدهای مخزنی در استان بوشهر گفت: بزودی ساخت سد باهوش در تنگستان آغاز می شود و عملیات اجرایی سد دالکی نیز شتاب می گیرد.

چیت‌چیان با اشاره به اجرای سد مخزنی باغان در شهرستان دشتی بیان کرد: احداث بدنه سد باغان امروز اجرایی شد و سد دشت پلنگ نیز که در دست اجراست تسریع می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین