|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۱۳۹۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
«ما میهمانان زیادی برای این مراسم داشتیم که جمعی از آنان از شهرهای دیگر به تهران سفر کرده‌اند اما با لغو برنامه، نمی‌توانیم پذیرای آنان باشیم.»
 جشن دومین سالگرد «داستان شب» در شرایطی در آخرین ساعات از سوی مسئولان سازمان اسناد و کتابخانه ملی لغو شد که علاقه‌مندان از تهران و شهرهای دیگر برای حضور در این برنامه، بلیت خریده بودند.

 مطابق با اطلاعیه‌هایی که از مدتی قبل در رسانه‌ها منتشر شد، دست‌اندرکاران گروه «داستان شب» در صدد برگزاری جشن دومین سالگرد داستان شب برآمدند و مطابق با این اطلاعات، این مراسم قرار بود امشب (پنجشنبه 9 دی‌ماه) در سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شود اما این نشست در آخرین ساعات باقی‌مانده تا برگزاری مراسم، از سوی سازمان لغو شد.

خلاصه جشن دومین سالگرد داستان شب در اطلاعیه برگزاری مراسم به این شرح توضیح داده شده بود: «داستان شب صفحه‌ای‌ست که هر شب به مدت دو سال، با کلی عشق و آرزو و امید برایتان داستان صوتی منتشر کرد. حالا به دومین سالگرد تاسیس آن رسیده‌ایم و می‌خواهیم جشن بگیریم و برایتان داستان بخوانیم. با حضور نویسندگانی که برای فرهنگ این جامعه و کشور تلاش می‌کنند و هنرمندانی که در این راه، همراه و هم‌پای ما هستند. این آخرین مراسمی است که داستان شب در تهران برگزار می‌کند.» و طبق برنامه قرار بود محمدحسن معجونی، لیلی رشیدی، مهراوه شریفی‌نیا، عاطفه رضوی، مصطفی مستور، نسیم مرعشی، فریبا وفی و محمدامین چیت‌گران در این مراسم حضور یافته و به داستان‌خوانی بپردازند.

لغو جشن دومین سالگرد داستان شب، در شرایطی رخ داد که برگزار کنندگان برای برگزاری این مراسم، ضمن دعوت از نویسندگان متعدد، اقدام به بلیت فروشی در فضای مجازی کرده بودند و جمع قابل توجهی از میهمانان، از شهرها و شهرستان‌های مختلف برای حضور در برنامه به تهران آمده بودند، اما لغو این مراسم آنان را با مشکل روبرو کرده است.

برگزار کنندگان در صفحه اینستاگرام «داستان شب» درباره اتفاق رخ داده نوشته‌اند: «به دلیل مسایل اجرایی، «جشن دومین سالگرد داستان شب» از سمت کتابخانه ملی ایران لغو شدشر .منده و خجالت‌زده کسانی هستیم که از شهرهای دور به تهران سفر کردند تا در این مراسم شرکت کنند. سایت محترم تیکیت، مبالغی که برای تهیه بلیط پرداخت کرده‌اید را به حساب شما عودت می‌دهد. ما را ببخشید... در جهان هستی، میلیاردها صدا وجود دارد. گمان می‌کردیم که داستان شب هم یکی از آن‌هاست«.

محمدامین چیت‌گران مسئول برگزاری این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا درباره لغو مراسم گفت: «این مراسم که قرار بود با همکاری کتابخانه ملی برگزار شود، به یکباره از سوی مسئولان این سازمان لغو شد و تنها توضیحی که در این‌باره به ما دادند این بود که مسئولان حراست برگزاری آن را به صلاح ندیده‌اند.»

وی ادامه داد: «ما میهمانان زیادی برای این مراسم داشتیم که جمعی از آنان از شهرهای دیگر به تهران سفر کرده‌اند اما با لغو برنامه، نمی‌توانیم پذیرای آنان باشیم.»

چیتگران ضمن بیان این توضیح که مبلغ بلیت‌های فروخته شده از سوی سایت فروشنده بلیت، به علاقه‌مندان عودت خواهد شد، گفت: «ما در تلاشیم که مراسم را به شکلی دیگر برگزار کنیم اما فعلا برنامه مشخصی وجود ندارد.»

طی تماس با روابط‌عمومی سازمان اسناد و کتابخانه‌های ملی، مسئولان این بخش از برگزاری و یا لغو این برنامه، ابراز بی‌اطلاعی کردند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین