|
|
امروز: يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۲
کد خبر: ۱۳۹۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷
دشمن به دنبال آن است که عناصر قدرت را به هر شکل بتواند تضعیف کند در انتخابات ۸۸، ۸۵ درصد از مردم در انتخابات شرکت کردند و پس از آن دشمن توطئه کرد این حضور مردم را در کام ملت تلخ کند
 تولیت آستان قدس رضوی گفت: روحیه مقاومت وایستادگی از مهترین مولفه‌های قدرت است. فتنه‌ای که امروز کشورهای غربی به دنبال آن است فتنه تهی کردن انقلاب از بصیرت، آگاهی،  اتکا به خدا ، استقلال سیاسی اقتصادی  و عزت است.

 حجت اسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی صبح امروز (پنجشنبه ۹ دی‌ ماه) در تجمعی که به مناسبت گرامی‌داشت روز نهم دی‌ ماه از سوی حوزه‌های علمیه‌، ائمه جماعات و مردم تهران در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد با گرامیداشت روی نهم دی‌ ماه، اظهار کرد: این روز، روز تجلی قدرت حضرت حق و روز اظهار ارادت مردم به ابا عبدالله در امتداد عاشورا است. و روز پایان یافتن فتنه با پادزهر بصیرت است همه روزها و شب‌ها ازآن خداست اما در برخی از روزها و شب‌ها قدرت حضرت حق به شکل معجزه‌ آسایی تجلی می‌یابد. در این روز دل‌های عاشق عصمت و طهارت برای دفاع از ارزش‌های الهی و پیوند میثاق با ولایت به صحنه آمدند.

وی گفت: برای این روز می‌توان اساس و مبانی‌های بسیاری را مطرح کرد که بر اساس آنها این روز به وجود آمد که از جمله ‌آنها مبانی بصیرت و میثاق با امت و امام بود. مردم به معنای واقعی کلمه از تمام اقشار در صحنه حاضر شدند تا از نظام و انقلاب و ولایت دفاع کنند و دشمنان در مقابل این حضور شگفت‌زده شدند. دشمنان از همان ابتدای پیروزی انقلاب همواره درصدد ایجاد فتنه بودند.

تولیت آستان قدس رضوی تایید کرد:‌ کشور ما قدرتمند است و اولین مولفه این قدرت ایمان به خدا است و مولفه دوم آموخته ‌و ارزش‌های الهی که در کشور ساری و جاری است و مولفه سوم که جز قدرت‌های کشور حساب می‌شود امام مقتدا و رهبری بصیرت آفرین در این نظام است که دوست و دشمن معتقد است رهبری به عنوان یک نیروی قوی همواره تمام افراد را برای خدمت به کشور بسیج می‌کند و مولفه قدرت در نظام ما مردم با بصیرت و اهل خطر کردن در عرصه‌های مختلف اجتماعی هستند و این آمادگی و روح مقاومت از مهترین مولفه‌های نظام ماست.

رییسی ادامه داد: دشمن به دنبال آن است که عناصر قدرت را به هر شکل بتواند تضعیف کند در انتخابات ۸۸، ۸۵ درصد از مردم در انتخابات شرکت کردند و پس از آن دشمن توطئه کرد این حضور مردم را در کام ملت تلخ کند. همواره این کار را انجام داده است اما این بار کمی تفاوت داشت آنها احساس می‌کردند که جای پایی پیدا کرده‌اند و می‌توانند اهداف خود را به  پیش ببرند. و بر همین اساس موضوع تقلب در انتخابات را اعلام کردند. ولی رهبری در اولین جلسه‌ای که تشکیل دادند و بسیار حکیمانه بود، به آنهایی که این ادعا را داشتند گفتند اگر مدرکی هست ارائه دهید اما آنها هیچ مدرکی نداشتند. رهبری در نماز جمعه اعلام کردند که اردوکشی  را کنار بگذارید اما آنها به نصایح رهبری توجه نکردند و انتخابات بهانه بود و آنها نظام را نشانه گرفته بودند کار به جایی کشید که در ماه رمضان روزه‌خواری کردند و در روز عاشورا به ساحت عزاداران و نام حضرت عباس (ع) جسارت کردند و آنها با این کار می خواستند ارزش‌های الهی را زیر سوال ببرند.

او در ادامه با بیان این مطلب که ما حرکت مخملی در بسیاری از کشورها دیده‌ایم، اضافه کرد:‌ دشمن می‌خواست از ما انتقام بگیرد اما آنچه که پادزهر این فتنه شد، بصیرت مردم بود. شاخص خط امام، تبعیت از ولی فقیه و وحدت امت اسلامی است. رهبری بارها فرمودند که خط خود را از دشمن جدا کنید. یکی از شاخصه‌های مهم که باید همه به آن توجه داشته باشم این است که نسبت به دشمن باید مراقب باشیم. رهبری چند روز گذشته موضوع جهاد کبیر را مطرح کردند چه کسانی مجاهد این راه هستند؟ آنانی که اطاعت از کفار نکنند، در مسیر خدا پافشاری داشته باشند و با دشمنان به دید دوستی نگاه نکنند. امروز باید موضع دشمن شناخته شود مذاکره آری اما مذاکره کننده باید در دلش خشم بسیار نسبت به دشمن داشته باشد و بداند که دشمن، دشمن است. فتنه امروز فتنه تهی کردن جمهوری اسلامی و انقلاب از بصیرت،‌ توجه به خدا و اتکا به خدا است. همانگونه که رهبری فرمودند گره‌های اقتصادی ما در لوزان و سوییس نیست بلکه این گره‌ها به دست جوانان کشور باز می‌شود. انسان باید همیشه دشمن‌شناس باشد و در مقابل فتنه‌ها بایستد. ما باید در راه هدف مقاومت، بصیرت، موقعیت شناسی و به موقع حرکت کردن را همواره در دستور کار خود داشته باشیم و یاری قرآن همواره با مردان و زنانی است که در راه هدف حرکت و مقاومت می‌کنند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین