|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۹
کد خبر: ۱۳۹۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸
از منزل شما شش عدد سیم کارت، تبلت، پوسته موتور و 10 عدد کیف زنانه کشف شده است این اموال را از کجا سرقت کردی؟ سیم کارت ها همه داخل کیف بود که سرقت کردم، تبلت را از همدستم به مبلغ 60 هزار تومان خریدم ،کیف ها را از سطل های آشغال جمع کردم و پوسته موتور هم مال خودم است.
  یکی از اعضای گروه خشن کیف قاپی که در قالب گروه های دو نفره و با موتورسیکلت اقدام به سرقت می کردند معترف شد که فردی معروف به «رضا چاقه» از باند «اشکان خرگوش» باج می گیرد تا نگذارد اعضای این باند توسط ماموران نیروی انتظامی دستگیر شوند.

 این نوجوان 17 ساله که دارای سابقه کیفری است و در پرونده گروه خشن کیف قاپی توسط ماموران کلانتری شفای مشهد دستگیر شده است، وقتی مقابل قاضی «هادی سبحانی» (قاضی شعبه 217 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد) قرار گرفت نه تنها پرده از ماجرای سرقت های گروهش برداشت بلکه گروه سرقت اشکان خرگوش را نیز لو داد. آن چه می خوانید بخش کوتاهی از اعترافات چند عضو این باند خطرناک است.

نامت چیست و چند سال داری؟ حمید «ع» و 17 ساله هستم.
آیا شما راکب موتورسیکلت بودید که پس از کیف قاپی دستگیر شدید؟ بله! به همراه مهدی در شهرک پردیس کیف خانمی را سرقت کردیم اما در حال فرار با یک پراید تصادف کردیم و دستگیر شدیم.
اما یک گوشی سرقتی دیگر هم هنگام دستگیری از شما کشف شده است؟ درست است! قبل از آن که در شهرک پردیس کیف قاپی کنیم به بولوار کشاورز رفته بودیم و در آن جا کیف خانمی را ربودیم که آن گوشی متعلق به شاکی دیگر پرونده است.
سابقه سرقت دارید؟ بله! عید نوروز امسال به اتهام کیف قاپی دستگیر شدم و یک ماه در زندان بودم.
موتورسیکلت مال خودت است؟ نه! متعلق به قاسم است. او این موتور را برای سرقت تهیه کرده است.
چرا بعد از آزادی از زندان دوباره سرقت کردی؟ من حدود پنج میلیون تومان به قاسم بدهکارم و تاکنون از طریق قاپیدن کیف و گوشی همراه حدود 700 هزار تومان از بدهی هایم را داده ام. در واقع اموال مسروقه را به جای بدهی ام به او می دادم.
همیشه در گروه دو نفری سرقت می کنید؟ نه بیشتر وقت ها تنهایی سرقت می کنم اما برخی موارد هم با مهدی و قاسم کیف قاپی می کردیم!
یعنی فقط با همین دو نفر همدست بودی؟ نه! یک نفر دیگر هم که جواد نام دارد با ما سرقت می کرد ولی از حدود 20 روز قبل از گروه ما جدا شد و به همراه برادرش به گروه «اشکان خرگوش» پیوست و دیگر به صورت جداگانه سرقت می کرد.
اشکان خرگوش تا به حال دستگیر نشده؟ یک نفر به نام «رضاچاقه» است که از برادران بهرام و اشکان خرگوش باج می گیرد تا نگذارد توسط کلانتری محل دستگیر شوند.
بیشتر در کجا سرقت می کردید؟ در محدوده های اسماعیل آباد، خین عرب، ابوطالب، هدایت، عبدالمطلب و ...
سابقه دیگری نداری؟ چرا به خاطر سرقت موتورسیکلت هم دستگیر شده ام.
معتادی؟ نه! اعتیاد ندارم!
از منزل شما شش عدد سیم کارت، تبلت، پوسته موتور و 10 عدد کیف زنانه کشف شده است این اموال را از کجا سرقت کردی؟ سیم کارت ها همه داخل کیف بود که سرقت کردم، تبلت را از همدستم به مبلغ 60 هزار تومان خریدم ،کیف ها را از سطل های آشغال جمع کردم و پوسته موتور هم مال خودم است.
کیف های سرقتی را چه کار می کردی؟ معمولا در جوی آب می انداختم و یا در بیابان های اطراف خین عرب رها می کردم.
کارد کشف شده از گروه شما متعلق به کیست؟ مال خودم است من برای دفاع از خودم چاقو حمل می کنم...!
بنابر گزارش خراسان عضو دیگر باند گروه خشن که مهدی نام دارد و 16 ساله است در بازجویی های خود ضمن اعتراف به کیف قاپی های متعدد به سوالات زیر پاسخ داد:
چه شد که به سرقت روی آوردی؟ «قاسم» پسر همسایه قبلی ما بود که حدود یک ماه قبل او را دوباره دیدم که پیشنهاد کرد با یکدیگر کیف قاپی کنیم من هم قبول کردم و این گونه سرقت هایمان شروع شد.قاسم ترک نشین موتورسیکلت بود و هرچه سرقت می کرد به من می داد که من آن را نگه دارم! تا این که وارد گروه آن ها شدم البته در آن گروه افراد دیگری مانند حمید، حسن و جواد هم با 2 موتورسیکلت دیگر سرقت می کردند.
در طول یک ماه چند سرقت انجام دادی؟ حدود 20مورد کیف قاپی کردم ولی قاسم تنها 200 هزار تومان به من داد.
چرا وارد گروه سرقت های خشن شدی؟ در واقع قاسم مرا اغفال کرد.
او خواستگار خواهرم هم بود و به خاطر من با جواد درگیر شد و حتی چاقو خورد...
سابقه کیفری داری؟ نه!
جواد سومین عضو این باند خطرناک که 23 سال دارد نیز در بازجویی ها به برخی از سوالات این گونه پاسخ داد:
به چه اتهامی دستگیر شده ای؟ در محدوده کلانتری شفا کیف قاپی می کردم.
تاکنون چند بار سرقت کرده ای؟ تاکنون سه گوشی دزدیده ام.
گوشی های سرقتی را چه می کردی؟ به فردی به نام «محمد» به مبلغ 100 هزار تومان می فروختم و پول آن را نقدی می گرفتم.
سابقه هم داری؟ دو بار زندانی شده ام یک بار به خاطر کیف قاپی که چهار، پنج ماه در زندان بودم و یک بار هم به خاطر سرقت موتورسیکلت که شش ماه به زندان افتادم.
مواد مخدر هم مصرف می کنی؟ فقط حشیش می کشم.
در مواجهه حضوری قبول کردی که شش گوشی سرقت کرده ای؟ بله! شش گوشی بود که دو تای آن را به محمد فروختم و چهار تای دیگر را به فردی اهل تربت جام دادم.
آن مالخر را می شناسی؟ فقط نامش را می دانم چون اکنون از محله ما رفته است.
گزارش خراسان حاکی است: پرونده اعضای این باندخشن در شعبه 217 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد توسط قاضی هادی سبحانی درحال رسیدگی است و تحقیقات بیشتر درباره دیگر جرایم احتمالی اعضای این گروه کیف قاپی همچنان ادامه دارد.

منبع: خراسان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین