|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۱۳۹۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۰
متهم شدن ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا به حمایت از داعش از سوی رجب طیب اردوغان، ضربه هولناکی بر ادعاهای دروغین واشنگتن مبنی بر تلاش جهت از بین بردن تروریسم در سوریه و عراق وارد کرد.
متهم شدن ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا به حمایت از داعش از سوی رجب طیب اردوغان، ضربه هولناکی بر ادعاهای دروغین واشنگتن مبنی بر تلاش جهت از بین بردن تروریسم در سوریه و عراق وارد کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی ماهواره ای عراقی الاباء، رییس جمهور ترکیه نه تنها واشنگتن را در چارچوب حامیان تروریسم بین المللی قرار داد، بلکه تاکید کرد که شواهد و اسناد و مدارک صوتی تصویری در اختیار دارد که ثابت می کند نیروهای ائتلاف بین الملل به رهبری آمریکا علاوه بر حمایت از یگان های حامی کردها در سوریه و حزب اتحادیه دمکرات کردستان، از داعش تروریستی نیز در سوریه نیز حمایت می کند.

این اظهارات اردوغان ضربه دردناکی بر واشنگتن وارد کرد و به همین دلیل وزارت امور خارجه آمریکا به سرعت اظهارات اردوغان را 'مسخره' توصیف کرد.

مطالب ابراز شده از سوی اردوغان به استثنای شواهد و مدارک تصویری که از آنها سخن به میان آورد، موضوع جدیدی نیست. بسیاری از کشورها ظرف چند سال گذشته موضعگیری دوگانه آمریکا را در خصوص از بین بردن داعش تروریستی برملا کردند، اما آمریکایی از یک سو با خونسردی ظاهرا در حال مبارزه با داعش در عراق است و از سوی دیگر از تروریسم در سوریه حمایت می کند.

کودتای اردوغان علیه همپیمان خود واشنگتن ثابت کرد که نمی توان به آمریکا اعتماد کرد.

** سوابق سیاه آمریکا

شبکه یاد شده در ادامه گزارش خود نوشته است: دولت باراک اوباما واشنگتن را غرق بحران بزرگ سوریه کرد و در عین حال شواهد بسیاری وجود دارد که می تواند آمریکا را به دلیل حمایت از عناصر داعش در قفس اتهام جهانی قرار دهد.

اولین رسواکننده نقش آمریکا در حمایت از عناصر تروریست داعش رهبر انقلاب ایران (حضرت آیت الله خامنه ای) بود که طی آن واشنگتن را به حمایت از داعش در عراق متهم کرد که بی اعتبار بودن ادعای آمریکا در مبارزه با تروریسم را به اثبات رساند.

یکی دیگر از شواهد جنایات بزرگ آمریکا در اواسط سال جاری میلادی به وقوع پیوست که طی آن آمریکا به یکی از مواضع ارتش سوریه در دیرالزور حمله کرد و طی آن 62 سرباز سوری کشته و بیش از 100 نفر دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر تام اندرسون نویسنده آمریکایی با انتشار گزارشی گفت که هفت کشور منطقه و جهانی از جمله آل سعود و شیوخ قطر و رژیم اسراییل و ترکیه و آمریکا و فرانسه و انگلیس بطور مستقیم در حمایت از داعش تروریستی دست دارند.

اگر ارتش آمریکا می خواست تروریست های داعشی را از بین ببرد، می توانست کامیون هایشان را در هنگام عبور از صحرا از سوریه به عراق در ژوئن گذشته (هنگام فرار داعشی ها از الانبار به سمت موصل) بمباران کند، زیرا آمریکایی ها حرکت داعش را توسط ماهواره های جاسوسی خود بر فراز آسمان سوریه و عراق دنبال می کردند، اما آنان هیچ اقدامی انجام ندادند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین