|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۱۳۹۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۴:۴۰
استفان دی میستورا نماینده دبیرکل سازمان ملل در سوریه، در گفت وگوی تلفنی با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه از نتایج مذاکرات سه جانبه اخیر این کشور، ایران و ترکیه برای حل سیاسی بحران سوریه حمایت کرد.
  استفان دی میستورا نماینده دبیرکل سازمان ملل در سوریه، در گفت وگوی تلفنی با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه از نتایج مذاکرات سه جانبه اخیر این کشور، ایران و ترکیه برای حل سیاسی بحران سوریه حمایت کرد.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: لاوروف و دی میستورا به تفصیل در باره تلاش های جمعی برای آغاز روند حل و فصل سیاسی بحران سوریه مذاکره و تبادل نظر کردند.

نشست لاوروف با محمدجواد ظریف و مولود چاووش اوغلو وزیران خارجه ایران و ترکیه برای بررسی اوضاع سوریه اول دی ماه در مسکو برگزار شد.

بنا به گزارش پایگاه خبری وزارت خارجه روسیه، دی میستورا از نتایج این نشست که در مسکو برگزار شد، حمایت و بر آمادگی سازمان ملل برای کمک به تنظیم و اجرای موافقت نامه میان دولت و گروههای مخالف با هدف برقراری آتش بس در سوریه و آغاز مذاکرات سوری-سوری در آستانه پایتخت قزاقستان تاکید کرد.

لاوروف همچنین مواضع ایران، روسیه و ترکیه را در باره از سرگیری مذاکرات سوریه در پایتخت قزاقستان بر مبنای قطعنامه 2254 شورای امنیت برای دی میستورا تشریح کرد.

در مذاکرات فشرده یک روزه مسکو بیانیه ای تصویب شد که در برگیرنده مبارزه با داعش و جبهه النصره، فراخوان جامعه جهانی برای همکاری علیه تروریسم، حفظ تمامیت ارضی و یکپارچگی سوریه، رد راهکار نظامی برای حل بحران کنونی، اجرای قطعنامه 2254 سازمان ملل، کمک رسانی فراگیر به سوری ها و لزوم برقراری نظام خروج آزادانه مردم از مناطق درگیری و تحت سلطه تروریست ها و همچنین پشتیبانی از برگزاری مذاکرات سوری-سوری در قزاقستان است.

وزیر خارجه روسیه در ادامه تماس تلفنی با دی میستورا نیز مقام های سازمان ملل را از دروغ پراکنی و انتشار مطالب کذب در باره سوریه برحذر داشت.

لاوروف اقدام برخی مقام های سازمان ملل را که اطلاعات غیر واقعی و دروغین در باره وضعیت انسانی در سوریه منتشر و از رنج و آلام مردم این کشور برای تشدید روحیه ضدسوری سوء استفاده می کنند، غیرقابل قبول خواند.

وی خواستار توقف اظهارات بی اساس مقام های دفتر سازمان ملل و برخی اعضای شورای امنیت در باره اوضاع انسانی سوریه شد و گفت که بجای سیاسی کردن این مساله، محموله های کمک انسانی ارسال شود.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز به تازگی با انتقاد از سازمان ملل برای کمک نکردن به مناطق آزاد شده از سلطه تروریست ها در شرق حلب، خواستار شد که این سازمان هر چه زودتر به وظایف خود عمل کند.

روسیه 13 آذرماه نیز اعلام کرد: سازمان ملل در یک رویکرد تاسف بار به مردم نواحی آزاد شده از سلطه تروریست ها در شرق حلب هیچ کمکی نمی کند ولی مدعی ارسال کمک های انسانی می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین