|
|
امروز: پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۱۳۹۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۰
دو روزنامه 'لا وانگواردیا' و 'ال پاییس' بار دیگر به انعکاس خشم 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی از قطعنامه اخیر شورای امنیت پرداختند .
 دو روزنامه 'لا وانگواردیا' و 'ال پاییس' بار دیگر به انعکاس خشم 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی از قطعنامه اخیر شورای امنیت پرداختند .

لاوانگورادیا در بخش بین الملل شماره خود به موضوع خشم نخست وزیر اسرائیل از قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد در محکومیت شهرک سازی در سرزمین های اشغالی پرداخته و به تمهیدات انتقام جویانه نتانیاهو علیه 14 کشور حامی این قطعنامه از جمله اسپانیا اشاره کرده است.

این روزنامه نوشت :تحریم اقتصادی این کشور ها و ممنوعیت ملاقات اسرائیلی ها با مقامات آنها طی 4 هفته آینده، تصمیمی است که نخست وزیر اسرائیل در این خصوص اتخاذ کرده است.

بر اساس گزارش لاوانگواردیا، اسپانیا به دلیل ریاست نشست مربوطه شورای امنیت و آمریکا به خاطر حمایت کلیدی از این قطعنامه، بیشتر از دیگران در تیررس اقدامات تلافی جویانه دیپلمایتک تل آویو قرار دارند.

روزنامه ال پائیس، گزارش خود را با تیتر «نتانیاهو اسرائیل را منزوی تر می کند» به واکنش خشمگینانه نخست وزیر اسرائیل به قطعنامه 2334 شورای امنیت در محکومیت شهرک سازی در سرزمین های اشغالی اختصاص داده است.

ال پاییس ادامه داد: بر این اساس، 'سال هاست که دولت های سراسر جهان بر غیر قانونی بودن شهرک سازی در کرانه باختری اشغالی تاکید می کنند' و قطعنامه مذکور در حقیقت تجلی خواست جهانی می باشد.

به اعتقاد ال پائیس واکنش خشمگینانه نتانیاهو به این قطعنامه مبنی بر انتقام گیری از کشوری های حامی آن، فقط منجر به انزوای بیشتر اسرائیل خواهد شد.

در همین راستا، از فشار«دونالد ترامپ» به دولت مصر برای پس گرفتن متن اولیه قطعنامه مذکور نیز انتقاد شده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین