|
|
امروز: پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۱۳۹۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۰
در پی ادامه بحران ازدحام جمعیت در زندان‌های بولیوی، رئیس‌جمهور این کشور ۱۸۰۰ زندانی را عفو کرد.
 در پی ادامه بحران ازدحام جمعیت در زندان‌های بولیوی، رئیس‌جمهور این کشور ۱۸۰۰ زندانی را عفو کرد.

«اوو مورالس» رئیس جمهوری بولیوی این هفته طی یک نشست خبری از تصویب قانون عفو عمومی که شامل حال ۱۸۰۰ زندانی با احکام کمتر از ۵ سال می‌شد خبر داد.

از سال ۲۰۱۲ تاکنون این چهارمین بار است که مورالس به دلیل شلوغی بیش از حد زندان‌ها، با عفو گروهی از زندانیان موافقت می‌کند. حدود ۱۵ هزار نفر در بولیوی زندانی هستند که حکم یک سوم آن‌ها هنوز صادر نشده است.

به نوشته خبرگزاری «اروپا پرس» به نقل از «لارازون»، رئیس جمهوری بولیوی در مورد اجرای دستورش گفت: «این حکم برای مجرمانی با این شرایط بیشتر تأثیر خواهد داشت: اشخاص زیر ۲۸ سال که دوباره مرتکب جرم نشوند، زنان سرپرست خانوار، مادر و کودکی که در داخل زندان زندگی می‌کنند،کسانی که دارای بیماری صعب العلاج هستند، زنان باردار، سالمندان و اشخاصی که دارای معلولیت هستند.»

رئیس جمهوری بولیوی در ادامه افزود: «این اقدام حتی در مورد اشخاصی که به دنبال بازداشت آن‌ها هستند نیز اعمال خواهد شد. این تصمیم با هماهنگی وزارت دادگستری و دولت به پیشنهاد بازپرسان گرفته شده است.»

مورالس در ادامه با اشاره به ازدحام زندان‌ها گفت: «‌باعث تأسف است که اجرای قانون برای بسیاری از این افراد با تأخیر انجام می شود.»

مدیریت زندان‌ها در بولیوی نشان می‌دهد که از سال ۲۰۱۳ تا کنون ۴۵۰۰ زندانی شامل قانون عفو عمومی و عفو ریاست جمهوری این کشور شده‌اند.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین